22.6.19

Δεδομενες οι θυσιες διαρκειας για τα κερδη του κεφαλαιου

Η αλήθεια είναι ότι τα κέρδη δεν πέφτουν απ' τον ουρανό και οι όμιλοι δεν επενδύουν για φιλανθρωπικούς σκοπούς.
Το καπιταλιστικό κέρδος προϋποθέτει και απαιτεί ξεζούμισμα των εργαζομένων, αύξηση του βαθμού εκμετάλλευσης και κρατική πολιτική που παίρνει απ' το λαό και δίνει απλόχερα στο κεφάλαιο, στους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους.
Γι' αυτό όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις υιοθέτησαν και εφάρμοσαν την αντιλαϊκή πολιτική των μνημονίων, την οποία απαιτούσαν όχι μόνο οι «ξένοι δανειστές», η ΕΕ και το ΔΝΤ, αλλά και ο ΣΕΒ, οι εφοπλιστές και οι εγχώριοι τραπεζικοί όμιλοι.
Γι' αυτό επιβλήθηκαν η μεγάλη μείωση του κατώτατου και μέσου μισθού, τα επταήμερα χωρίς ρεπό στον επισιτισμό και στον τουρισμό, το χτύπημα της κυριακάτικης αργίας στο εμπόριο, η μεγάλη αύξηση της προσωρινής, μερικής και εκ περιτροπής απασχόλησης στο σύνολο των νέων θέσεων εργασίας.
Γι' αυτό σε κανέναν απ' τους κλάδους που σημειώθηκε άνοδος της κερδοφορίας τα τελευταία χρόνια, όπως στον τουρισμό, στις κατασκευές, στις τηλεπικοινωνίες, δεν είπαν οι όμιλοι στους εργαζόμενους «ελάτε να σας επιστρέψουμε κάποια απ' αυτά που χάσατε», γι' αυτό αντίθετα ζητούν νέες μεγαλύτερες θυσίες και αρνούνται την υπογραφή ή την εφαρμογή Συλλογικών Συμβάσεων.
Γι' αυτό τόσο με κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ όσο και με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, οι μονοπωλιακοί όμιλοι επωμίζονται λιγότερο απ' το 5% των ετήσιων φορολογικών εσόδων κάθε χρόνο.

Γι' αυτό ήρθε το πετσόκομμα των συντάξεων με το νόμο - λαιμητόμο του Κατρούγκαλου.
Γι' αυτό τα δημόσια νοσοκομεία έχουν μετατραπεί σε χορηγούς των ιδιωτικών διαγνωστικών κέντρων ακόμα και για στοιχειώδεις ιατρικές εξετάσεις.
Γι' αυτό υπάρχουν οι ακάλυπτες ανάγκες σε παιδικούς σταθμούς και η άθλια κατάσταση με τους αναπληρωτές καθηγητές στα σχολεία.

15.6.19

Το Προγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ και της ΝΔ σε συγκριση με τις αξιωσεις του ΣΕΒ

ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ
ΣΕΒ
  • 30% συνδυαστική μείωση φορολογίας σε επιχειρήσεις (φόρος κερδών και ασφαλιστικές εισφορές).
  • «Οριζόντια» επενδυτικά κίνητρα.
ΣΥΡΙΖΑ
  • Μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων από το 29% στο 25%, ξεκινώντας από φέτος.
  • Μείωση της φορολογίας και επί των διανεμόμενων κερδών, στο 10% από 15% από φέτος (νομοθετήθηκε).
  • Αύξηση συντελεστή αποσβέσεων στο 150%.
ΝΔ
  • Μείωση του φορολογικού συντελεστή στα επιχειρηματικά κέρδη από 29% στο 20% σε δύο φάσεις.
  • Μείωση του φόρου στα μερίσματα στο 5%, από 10% σήμερα.
  • Θέσπιση υπεραποσβέσεων στις νέες επενδύσεις παγίων, σε ποσοστό μέχρι 200%.
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΚΙΝΗΤΡΑ
ΣΕΒ
  • Αναμόρφωση κρατικών ενισχύσεων. Διευκόλυνση των επιχορηγήσεων και των φοροαπαλλαγών.
  • Επενδυτικά κίνητρα για τις «στρατηγικές επενδύσεις».
  • Φοροαπαλλαγές για R&D («Ερευνα και Καινοτομία»).
ΣΥΡΙΖΑ
  • Μείωση στα 15 εκατ. ευρώ (από 20 εκατ.) του ορίου των επενδύσεων μεγάλου μεγέθους που εντάσσονται στο ειδικό καθεστώς κρατικών επιδοτήσεων και απαλλαγών.
  • Σταθερός φορολογικός συντελεστής για 12 χρόνια μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης και ένταξη σε μικρότερο συντελεστή, αν στο μεταξύ υπάρξει τέτοιος.
  • Φορολογική απαλλαγή με την ολοκλήρωση του 50% της επένδυσης (από 100% σήμερα).
  • Επέκταση της κρατικής στήριξης για πρόσληψη εργαζομένων, προγράμματα κατάρτισης, δαπάνες εξοπλισμού σε «ενδοομιλικές υπηρεσίες».
  • Υπερ-εκπτώσεις 130% για δαπάνες σε έρευνα και επενδύσεις, φοροαπαλλαγές για «Ερευνα και Καινοτομία».
  • Χρηματοδοτήσεις 15 δισ. ευρώ «για τους νέους επιστήμονες, την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία».
ΝΔ
  • Φορολογικά κίνητρα για επενδύσεις.
  • Εκπτωση φόρου 40% - 50% για «εκσυγχρονισμό» της υποδομής των επιχειρήσεων.
  • Απλοποιημένη εξωδικαστική επίλυση των καθυστερούμενων οφειλών για επιχειρήσεις με τζίρο μέχρι 2,5 εκατ.
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ
ΣΕΒ
  • Μείωση μη μισθολογικού κόστους εργασίας (ασφαλιστικές εισφορές και φορολογία εισοδήματος).
  • Επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών για νέες προσλήψεις.
ΣΥΡΙΖΑ
  • Επιδότηση των εργοδοτικών ασφαλιστικών εισφορών για τους νέους μέχρι 25 ετών (έχει ήδη νομοθετηθεί).
  • Κρατική επιδότηση στο 25% των εργοδοτικών ασφαλιστικών εισφορών για το 2020, για τους νέους μέχρι 29 ετών.
ΝΔ
  • Μείωση «μη μισθολογικού κόστους» μέσα από τη μεταρρύθμιση του Ασφαλιστικού, μειώνοντας τις εισφορές στην κύρια σύνταξη από το 20% στο 15% εντός 4ετίας.
  • Χαμηλότερες εισφορές για επιχειρήσεις που είναι ασφαλιστικά συνεπείς, με την εισαγωγή του Λευκού Μητρώου Επιχειρήσεων.
ΚΡΑΤΟΣ «ΦΙΛΙΚΟ» ΣΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΣΕΒ
  • Απλοποίηση αδειοδότησης (ειδικά της περιβαλλοντικής).
  • Επιτάχυνση της απονομής δικαιοσύνης για υποθέσεις που αφορούν την επιχειρηματικότητα.
ΣΥΡΙΖΑ
  • Απλοποίηση αδειοδότησης των επιχειρήσεων σε ό,τι αφορά χρήσεις γης, απλούστερες διαδικασίες για μεταλλευτικές επιχειρήσεις.
  • Νέο καθεστώς για φορολογικές αποθήκες - τελωνειακές αποθήκες - ελεύθερες ζώνες.
  • Απλοποίηση λειτουργίας επιχειρηματικών πάρκων.
ΝΔ
  • Καθιέρωση αυτοματοποιημένου συστήματος αδειοδότησης για όλους τους κλάδους.
  • Ριζική αλλαγή του χωροταξικού και πολεοδομικού πλαισίου για τις επενδύσεις και τις οικονομικές δραστηριότητες.
  • Συστηματική κωδικοποίηση της νομοθεσίας για τις επενδύσεις.
  • Σύσταση ειδικών τμημάτων στα δικαστήρια για εμπορικές και επιχειρηματικές υποθέσεις.

14.6.19

Υποβολη Ερωτηματος για τις επικειμενες απολυσεις εργαζομενων στην σαρωση απο την ιδιωτικη εταιρεια

Χτες, 20 εργαζόμενοι της ιδιωτικής εταιρείας που ανέλαβε την καθαριότητα του Δήμου Ρόδου ενημερώθηκαν από τον εργοδότη τους ότι σήμερα (14-06-2019) θα απολυθούν, παρόλο που η σύμβασή τους ισχύει για ακόμη 1 μήνα! Οι εργαζόμενοι της ιδιωτικής εταιρείας επικαλούνται ότι προφορικά στους λόγους απόλυσής τους η ιδιωτική εταιρεία ανέφερε τις προσλήψεις από τους οριστικούς πίνακες της 3Κ.
Δυστυχώς, μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καμιά επίσημη ενημέρωση (διάψευση ή επιβεβαίωση) εκ μέρους της ιδιωτικής εταιρείας και της δημοτικής αρχής Ρόδου.
Επειδή, η δημοτική αρχή Ρόδου τον Ιούνιο του 2017 εκχώρησε την καθαριότητα του Δήμου Ρόδου σε ιδιωτική εταιρεία, με 3ετή σύμβαση για αποκομιδή, μεταφορά και διαχείριση αστικών αποβλήτων, τη σάρωση (μηχανική και χειρωνακτική) καθώς και την αποκομιδή για τη διαχείριση δημοτικών αποβλήτων. Επιπροσθέτως, τον Μάιο του 2018, η δημοτική αρχή Ρόδου υπέγραψε συμπληρωματική σύμβαση με την ιδιωτική εταιρεία.
Ο προϋπολογισμός της αρχικής σύμβασης ήταν 12.629.725,81 ευρώ και με δικαίωμα προαίρεσης 16.839.634,41 ευρώ (περιλαμβανομένου του Φ.Π.Α.), ενώ αυτός της συμπληρωματικής ήταν 1.243.752,41 ευρώ πλέον Φ.Π.Α 24% για 2 έτη ή 1.865.628,61 ευρώ πλέον Φ.Π.Α 24%.
Επειδή, η διαδικασία για την ολοκλήρωση του διορισμού των επιτυχόντων από τους οριστικούς πίνακες της 3Κ θα καθυστερήσει αρκετούς μήνες, ήδη το Υπουργείο έδωσε εύλογη παράταση για τους ήδη εργαζομένους με προσωρινούς πίνακες, ώστε να μην υπάρχει μεγαλύτερο πρόβλημα στην λειτουργία της Καθαριότητας κατά τους καλοκαιρινούς μήνες και στην τουριστική περίοδο.
Επειδή, η σύμβαση των εργαζομένων της ιδιωτικής εταιρείας ισχύουν για ακόμη 1 μήνα και ενδεχομένως να υπάρχει ανάγκη για περαιτέρω παράτασή της μέχρι την λήξη της τουριστικής περιόδου.
1) Ερωτάται, ο κ. Δήμαρχος:
Αν ήταν ενήμερος αυτός και το δημοτικό συμβούλιο Ρόδου για τις επικείμενες απολύσεις 20 εργαζομένων στην σάρωση της ιδιωτικής εταιρείας, στους οποίους καταστρατηγείτε η χρονική διάρκεια της σύμβασής τους.
2) Ερωτάται ο εκπρόσωπος της ιδιωτικής εταιρείας:
α) Να διαψεύσει ή να επιβεβαιώσει δημόσια τους σχεδιασμούς της ιδιωτικής εταιρείας για απολύσεις των 20 εργαζομένων της σάρωσης, μόλις 1 μήνα πριν την λήξη των συμβάσεών τους.
β) Στην περίπτωση επιβεβαίωσης των απολύσεων, να αποδείξει στην κοινή γνώμη, στο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου και στο Σ.Ε.Π.Ε. τους βάσιμους λόγους απόλυσης (σύμφωνα με την νομοθεσία) που επικαλείται η ιδιωτική εταιρεία μέσα στο καλοκαίρι και στην τουριστική περίοδο.
3) Ερωτάται το Δ.Σ. του Συλλόγου Δημοτικών Υπαλλήλων Ρόδου:
Σε τι ενέργειες θα προβεί, ώστε αφενός να καταγγείλει την ιδιωτική εταιρεία (εάν επιβεβαιωθεί ο σχεδιασμός) για τις απολύσεις των 20 εργαζομένων που απασχολούνται στην σάρωση και αφετέρου να ερευνήσει για τυχόν παραβιάσεις των όρων εργασίας των εργαζομένων σύμφωνα με τις συμβάσεις εκτέλεσης έργου που υπογράφθηκαν μεταξύ ιδιωτικής εταιρείας και δημοτικής αρχή Ρόδου.
Ρόδος, 14-06-2019

3.6.19

Η προσωποποιηση …ως πλυντηριο της αντεργατικης πολιτικης στους ΟΤΑ

Πολλά τα ερωτήματα από τις εκλογές στους ΟΤΑ! Ποιος κέρδισε και ποιος έχασε;;; Ποιος ήταν ο αντίπαλος;; Η κυβέρνηση ή οι δημοτικές παρατάξεις;;; Οι υποψήφιοι της άλλης παράταξης ή οι συνυποψήφιοι της ίδιας παράταξης;;; Εκλέχθηκαν οι αρεστοί ή οι άριστοι;;; Αναδείχθηκαν ή θάφτηκαν οι απαιτήσεις μας για την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών κάθε οικογένειας;;;
Ο καθένας έχει κρίση για να βγάλει τα συμπεράσματά του! Όμως, προσωπικά θα εστιάσω σε έναν αθέατο αλλά καθοριστικό παράγοντα που διαμόρφωσε το εκλογικό κλίμα …την δημοσιογραφία!
Κατά την άποψή μου …είναι ο χαμένος της εκλογικής διαδικασίας! Όχι από θέμα οικονομικό αλλά για την τήρηση έστω και στο ελάχιστο των αρχών της δεοντολογίας του δημοσιογραφικού επαγγέλματος!
Ως εργαζόμενος, ως συνδικαλιστής, ως πολίτης
  • έχω βιώσει αρκετούς δημάρχους μέχρι στιγμής και μπορώ να σχηματίσω άποψη για τον καθένα τους!
  • έχω συγκρουστεί με τις επιλογές και τις πολιτικές τους μέσα στους χώρους εργασίας αλλά και δημόσια!
  • έχω ξεκάθαρη θέση ότι ο κοινός μας εχθρός είναι η εκάστοτε δημοτική αρχή, η οποία εξειδικεύει και εφαρμόζει τις αντεργατικές και αντιλαϊκές πολιτικές της κυβέρνησης (ανεξαρτήτου χρώματος).
Όμως αηδίασα με το χτεσινό άρθρο (02-06-2019) της εφ. Δημοκρατική σχετικά με τον δήμαρχο Ρόδου. Γιατί, δεν το υπογράφει επώνυμα;;; Γιατί, το δημοσίευσε τελευταία μέρα των εκλογών;;;
Δεν θα ασχοληθώ με αυτά τα ερωτήματα, αφού είναι άλλος ο λόγος που με παρακίνησε να σχολιάσω αυτό το δημοσίευμα.
Είμαι αηδιασμένος …γιατί ο συντάκτης στο πρόσωπο του δημάρχου προσπαθεί να «ξεπλύνει» μέσα από απαξιωτικούς, προσβλητικούς και προσωπικούς χαρακτηρισμούς, …ως πλυντήριο όλες τις αντεργατικές και αντιλαϊκές πολιτικές, οι οποίες εφαρμόστηκαν από όλες τις δημοτικές αρχές (δημάρχους και συμβούλους) μέχρι και σήμερα!
Θεωρώ ότι κανείς μας δεν πρέπει να ξεχάσει τις προηγούμενες δημοτικές αρχές:
  • που καταχρέωσαν τον δήμο Ρόδου με δάνεια, που πήραν νέα δάνεια για να ξεχρεώσουν τα παλιότερα!
  • που διέλυσαν τις δημοτικές υπηρεσίες, ώστε να πλουτίζουν οι εργολάβοι μέσα από τις ιδιωτικοποιήσεις,
  • που χαράτσωσαν τους πολίτες με «ανταποδοτικά τέλη» αντί για δωρεάν δημοτικές υπηρεσίες,
  • που απαιτούσαν νέες αρμοδιότητες αλλά όχι κρατικούς πόρους και προσωπικό,
  • που έκαναν ωμές παρεμβάσεις στα καθήκοντα των εργαζομένων,
  • που έθεσαν με εντολή της κυβέρνησης σε διαθεσιμότητα εκατοντάδες υπαλλήλους (μόνιμους και αορίστου)
Το ίδιο δρόμο, ακολούθησε και η σημερινή δημοτική αρχή! Δήμαρχος Ρόδου και δημοτικοί σύμβουλοι (ακόμη και αυτοί που αποχώρησαν) μαζί τα εξειδίκευσαν και τα εφάρμοσαν. Γιατί τώρα, κάποιος ανώνυμος συντάκτης να εμφανίζει τις προηγούμενες δημοτικές αρχές και τους «γυρολόγους» δημοτικούς συμβούλους …ως «αθώες περιστερές»;;;
Περασμένα μεν αλλά Όχι ξεχασμένα!
Νυν και πρώην …Δήμαρχοι και δημοτικοί σύμβουλοι …είναι συνένοχοι!
Κατά την εκτίμησή μου, ο συντάκτης του απεχθές άρθρου της «Δημοκρατικής» (ανήμερα του β’ γύρου των εκλογών) …αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το ουσιαστικό, ώστε για άλλη μια φορά να βιώσουμε ακόμη μια νέα χειρότερη διαχείριση στο δήμο Ρόδου! Γιατί, αυτό που φταίει …είναι πρωτίστως η πολιτική και όχι τα πρόσωπα! Ή μήπως κάποιοι έχουν ψευδαισθήσεις ή το μαγικό ραβδί;;;
Ρόδος, 03-06-2019