29.10.19

«Σκιες» στα εργα οδοφωτισμου σε πολλους δημους της χωρας

Πυκνώνουν οι επώνυμες και ανώνυμες καταγγελίες για επιεικώς αμφιλεγόμενες συμβάσεις δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ για έργα οδοφωτισμού εξοικονόμησης ενέργειας σε ανά την επικράτεια δήμους, σύμφωνα με τις οποίες μία κυρίως ένωση εταιρειών δεσπόζει ως ανάδοχος. Το ζήτημα απασχολεί την αγορά εδώ και τουλάχιστον δύο έτη, αλλά μετά τις δημοτικές εκλογές έλαβε νέες διαστάσεις, καθώς υπάρχουν νεοεκλεγέντες δήμαρχοι που αρνούνται ακόμα και να εφαρμόσουν συμβάσεις των προηγουμένων. Οι καταγγελίες, που συχνά προέρχονται και από εταιρείες του κλάδου, σε γενικές γραμμές μιλούν για φωτογραφικούς διαγωνισμούς, που είναι έτσι σχεδιασμένοι ώστε να οδηγούν προς μία ανάδοχο εταιρεία που αποτελεί κοινοπραξία δύο ισχυρών επιχειρήσεων, εκ των ισχυρότερων στον τομέα τους.
Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Περισσότεροι από 30 δήμοι έχουν ολοκληρώσει τις διαγωνιστικές διαδικασίες αναβάθμισης του δικτύου οδοφωτισμού τους. Στους μισούς περίπου εξ αυτών, ανάδοχος έχει αναδειχθεί η κοινοπραξία. Τον σχεδιασμό των περισσότερων διαγωνισμών έχει κάνει ένας μελετητής που συχνά τοποθετείται και ως επιβλέπουσα αρχή της εκτέλεσης των συμβάσεων. Πρόκειται για μια δραστηριότητα η αξία της οποίας υπολογίζεται από τους συμμετέχοντες στην εν λόγω αγορά άνω των 700 εκατ. ευρώ για το σύνολο των 332 δήμων και 13 περιφερειών της χώρας, καθώς πολλοί εξ αυτών προετοιμάζουν τη μετάβασή τους σε smart cities μέσω διαγωνισμών εξοικονόμησης ενέργειας από σύγχρονα φωτιστικά led και αναβάθμισης του δικτύου τους. Οι διαγωνισμοί το τελευταίο διάστημα έχουν τη μορφή συμβάσεων ενεργειακής αναβάθμισης (ΣΕΑ). Αρχικά είχαν προωθηθεί περισσότερες συμπράξεις δημόσιου ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) ή και απλές συμβάσεις προμήθειας λαμπτήρων, αλλά τα αποτελέσματα εν μέσω πλήθους αντιδράσεων για τον τρόπο σχεδιασμού τους, όπως και η ανάγκη για συμμετοχή των αναθετόντων φορέων με κεφάλαια, οδήγησαν στις ΣΕΑ. «Αυτές οι συμβάσεις συγκεντρώνουν τα περισσότερα πλεονεκτήματα παγκοσμίως», αναφέρουν στην «Κ» κύκλοι της βιομηχανίας, «αφού η επένδυση πραγματοποιείται από τους αναδόχους, οι οποίοι έχουν και την ευθύνη εγγύησης - λειτουργίας και συντήρησης για περιόδους άνω των 10 ετών». Σε πολλές περιπτώσεις οι δήμοι μέσα από τα έξυπνα φωτιστικά led θα μπορούν να υποστηρίξουν και πολλές ευρυζωνικές υπηρεσίες και smart solutions μέσω αναμεταδοτών αισθητήρων κ.λπ. Οι ανάδοχοι αμείβονται για τη διάρκεια της παραχώρησης με ένα ποσοστό από την εξοικονόμηση που επιτυγχάνεται για την ηλεκτροδότηση του δικτύου οδοφωτισμού σε σχέση με την προηγούμενη κατάσταση. Αν, δηλαδή, ο λογαριασμός της ΔΕΗ για τον δήμο μειωθεί με τις επενδύσεις π.χ. από 1 εκατ. σε 300.000 ευρώ, τότε ο ανάδοχος εισπράττει από τον δήμο ποσοστό της διαφοράς των 700.000 ευρώ. Ομως, όπως υπολογίζεται από τις ίδιες πηγές, το αποτέλεσμα των σχετικών διαγωνιστικών διαδικασιών που έχουν μέχρι στιγμής ολοκληρωθεί είναι ξεκάθαρα επωφελές μόνο για περίπου 8 από τους 30 δήμους. Κι αυτό διότι σε αυτούς τους οκτώ η επιτευχθείσα εξοικονόμηση μοιράζεται περίπου σε 50%-50% μεταξύ δήμου και αναδόχου.
Στις περισσότερες όμως περιπτώσεις, σύμφωνα με όσα ισχυρίζονται ανταγωνιστικές εταιρείες, δημοτικοί σύμβουλοι ή νέοι δήμαρχοι και άλλοι αυτοδιοικητικοί παράγοντες, οι δήμοι είναι «ριγμένοι», αφού η τελική ωφέλεια μοιράζεται περίπου κατά 80% στον ανάδοχο και 20% στον δήμο. Τέτοιοι ισχυρισμοί, αντιδράσεις και καταγγελίες υπήρξαν από αντιπολιτευόμενες παρατάξεις προεκλογικά (π.χ. σε Ζάκυνθο, Ρόδο, Σαρωνικό, Διόνυσο κ.α.), με αποτέλεσμα οι νέες δημοτικές αρχές να εξετάζουν ακόμα και την προσφυγή στη δικαστική οδό για να μην προχωρήσουν τα έργα αυτά. Μία εκ των πηγών της «Κ» μιλάει για φωτιστικά που προκρίθηκαν «από κινεζικά κάτω ράφια» της δεσπόζουσας στην αγορά ανάδοχου εταιρείας. «Η κοινοπραξία αυτή φέρεται να επηρεάζει τις προδιαγραφές και τα κριτήρια στους διαγωνισμούς μέσω της προαπαιτούμενης μελέτης που διαμορφώνει τα τεύχη δημοπράτησης», εξηγούν κύκλοι της αγοράς. Μελετητής σύμβουλος στα περισσότερα από αυτά τα έργα, στα οποία έχουν υπάρξει έντονες αντιδράσεις, φέρεται να είναι μία συγκεκριμένη εταιρεία. Και καθώς τα περισσότερα από αυτά τα έργα καταλήγουν στο ένα κυρίαρχο σχήμα, αυτό που προαναφέρθηκε, εγείρονται εύλογα ερωτήματα για την ακεραιότητα των διαδικασιών. Ειδικά αφού, στη συντριπτική πλειονότητα των εν λόγω διαγωνισμών, τελικά αξιολογείται μόνο μία προσφορά «λόγω του τεύχους δημοπράτησης που αφήνει εκτός τον ανταγωνισμό», ισχυρίζονται οι ίδιες πηγές.
Διόγκωση του κόστους κατασκευής
Επιπλέον καταγγέλλεται πως συχνά ο προϋπολογισμός των έργων είναι ιδιαίτερα διογκωμένος (σε σχέση με τον πολλαπλασιαστή τιμής ευρώ ανά watt της υπάρχουσας κατάστασης ονομαστικής ισχύος προ της αναβάθμισης) και υποστηρίζεται μέσα από υποκειμενικές και αυθαίρετες παραδοχές και υπολογισμούς. Εν τω μεταξύ, σε πολλές προκηρύξεις περιλαμβάνονται δικαιώματα προαιρέσεων που μπορούν να αυξήσουν σημαντικά το κόστος του έργου, δίχως να υπάρχει μηχανισμός προσδιορισμού της αξίας αυτών των options. Η προαίρεση αυτή είναι, σύμφωνα πάντα με αυτά τα τεύχη δημοπράτησης, αποτέλεσμα πρότασης του μελετητή-συμβούλου. Αλλά «ο ασαφής προσδιορισμός της αξίας της προαίρεσης μπορεί να οδηγήσει τελικά τον δήμο όχι μόνο στη μικρή σχέση ωφέλειας αλλά ακόμα και σε αρνητικό οικονομικό αποτέλεσμα», ισχυρίζονται ορισμένες πλευρές.
Ακόμα πιο ανησυχητικό για ορισμένους, όμως, είναι το γεγονός πως οι διαγωνισμοί αυτοί προβλέπουν σε περίπτωση διαφοράς μεταξύ των συμβαλλομένων προσφυγή σε μια διαιτησία η οποία αποτελείται από τον σύμβουλο-μελετητή (που συχνά πυκνά ορίζεται και ως υπεύθυνος πιστοποίησης της εξοικονόμησης), τον ανάδοχο και τον δήμο και όχι κάποια ανεξάρτητη αρχή ή εξειδικευμένο φορέα.
Των διαγωνισμών ΣΕΑ στην Ελλάδα είχαν προηγηθεί από το 2014 έως πέρυσι και ορισμένοι διαγωνισμοί για λαμπτήρες led μέσω απλών προμηθειών είτε με απευθείας χρηματοδότηση των δήμων από τα διαθέσιμά τους, είτε με δανειοδότηση με χαμηλά επιτόκια – μέσω π.χ. του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων κυρίως. Ομως το μοντέλο αυτό τείνει να εξαφανιστεί αφενός λόγω «παρατράγουδων» που είχαν κάποιοι από τους διαγωνισμούς και αφετέρου λόγω απροθυμίας ή αδυναμίας δημοτικών αρχών να επιβαρύνουν το ταμείο τους και τις δανειακές υποχρεώσεις των δήμων τους, εξηγούν οι ειδικοί.
Αναδημοσίευση Άρθρου:

Ανταποκριση (1) …απο το Δημοτικο Συμβουλιο της Παρασκευης, 25-10-2019

Είναι θετικό ότι η συνεδρίαση της Παρασκευής πραγματοποιήθηκε απογευματινές ώρες. Η κίνηση αυτή θεωρώ ότι δείχνει σεβασμό προς τον προβληματισμένο πολίτη ή κοινωνική ομάδα ή εργαζόμενο, που ήθελε και είχε τη δυνατότητα να παραβρεθεί στη συνεδρίαση.
Θυμίζω ότι είχα αναφέρει ότι πλέον οι συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου θα είναι γεμάτες με ενδιαφέρον. Η συνεδρίαση της Παρασκευής …επιβεβαίωσε την εκτίμησή μου! Είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω συγκεκριμένα θέματα της Ημερήσιας Διάταξης, όπως αυτό σχετικά με τα Ταμειακά Διαθέσιμα.
Επισημαίνω ότι ήδη από τις 09-10-2019, είχα κοινοποιήσει μια ανακοίνωση για το ζήτημα της «υφαρπαγής» των Ταμειακών Διαθεσίμων! Γιατί όμως επανέρχομαι στο ζήτημα αυτό με μια ανταπόκριση ως «αυτόπτης μάρτυρας» από την συνεδρίαση;
Η απάντηση είναι απλή! Από την όλη συζήτηση θεωρώ ότι αποκαλύφθηκαν ή αποσιωπήθηκαν κάποιες αθέατες πλευρές για εμάς τους πολίτες ή εργαζομένους! Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποσιώπησης είναι ότι το μη άνοιγμα λογαριασμού στην ΤτΕ θα δημιουργούσε από 01-10-2019 πρόβλημα στην μισθοδοσία των εργαζομένων του Δήμου Ρόδου, εξαιτίας της μη καταβολής των ΚΑΠ από την κυβέρνηση!
Καταρχήν, θα συμφωνήσω με τις τοποθετήσεις αιρετών, οι οποίες έκαναν αναφορά ότι καθυστερημένα παρέλαβαν την εισήγηση για το Θέμα 07 (Ταμειακά Διαθέσιμα). Είναι γεγονός ότι μέχρι και σήμερα, η εισήγηση αυτή δεν έχει αναρτηθεί στην Ιστοσελίδα του Δήμου Ρόδου, ούτε βέβαια υπάρχει μέσα στο συμπιεσμένο αρχείο με τις υπόλοιπες εισηγήσεις.
Αναρωτιέμαι …γιατί να υπάρχουν εισηγήσεις, οι οποίες είτε δεν αναρτούνται δημόσια για να ενημερωθούν οι συμπολίτες μας, είτε καθυστερούν να κοινοποιηθούν στους αιρετούς για να ετοιμάσουν τις τοποθετήσεις τους.
Επίσης, στη συζήτηση υπήρξαν προβληματισμοί αιρετών της αντιπολίτευσης σχετικά με την στάση της Νομικής Υπηρεσίας του Δήμου Ρόδου, αφού ανέτρεψε προηγούμενη γνωμοδότησή της (αρχές του 2019) περί της μη μεταφοράς των Ταμειακών Διαθεσίμων. Όμως, αυτή η στάση των αιρετών εκτιμώ ότι είναι προσχηματική! Όλοι μας γνωρίζουμε πως η εκάστοτε Νομική Υπηρεσία αξιοποιεί τις επιστημονικές γνώσεις και την κατάρτιση των νομικών της, ώστε να τεκμηριώσει νομικά την πολιτική και αποφάσεις της εκάστοτε δημοτικής αρχής. Άλλωστε οι νομικοί είναι κι αυτοί υπάλληλοι, εντολές ακολουθούν! Ας μην μας ξαφνιάζει.
Απογοητεύτηκα από το γεγονός ότι στην συζήτηση ακούστηκαν «μπηχτές», «υπονοούμενα» και «αλληλοκατηγορίες» δημιουργώντας κλίμα έντασης ή «ψευδεπίγραφες» εντυπώσεις, ώστε να αποπροσανατολιστεί η κοινή γνώμη από την «ουσία». Επίσης, απογοητεύτηκα από όσους ψηφίσανε «κατά όπως έχει διατυπωθεί», αφού «επί της ουσίας» υπονοούν ότι δεν διαφωνούν με την μεταφορά των ταμειακών διαθεσίμων του Δήμου Ρόδου, αλλά ως προς την διατύπωση του θέματος! Μήπως για το λόγο αυτό δεν κατατέθηκε από οποιαδήποτε δημοτική παράταξη της αντιπολίτευσης κάποια διαφορετική πρόταση;
Έχω τοποθετηθεί δημόσια κατά της μεταφοράς των Ταμειακών Διαθεσίμων, όμως θεωρώ ότι η καλύτερη πρόταση που θα μπορούσε να τεθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο Ρόδου είναι σαν αυτή που ψηφίστηκε στον Δήμο Πατρέων (562/2019), αφού αφενός ανοίγεται λογαριασμός στην ΤτΕ για να μην υπάρχει πρόβλημα στην μισθοδοσία (μη καταβολή ΚΑΠ) και αφετέρου μεταφέρεται (μετά από συγκεκριμένη αιτιολόγηση) μόνο ένα συμβολικό ποσό (0,71%) των ταμειακών τους διαθεσίμων!
Αναμένω τη δημοσίευση της εισήγησης, της απόφασης και των πρακτικών επί του θέματος, ώστε μαζί με επιπρόσθετες πηγές να αναδείξουμε τις αθέατες πλευρές και να γίνει μια πιο αναλυτική πολιτική επεξήγηση σχετικά με τα Ταμειακά Διαθέσιμα προς την ΤτΕ! Το θέμα αυτό μας αφορά ΟΛΟΥΣ (εργαζομένους και μη). Είναι ΠΟΛΙΤΙΚΟ …όχι ΝΟΜΙΚΟ!

Ρόδος, 29-09-2019

15.10.19

Επιστολη προς επιστημονικους και συλλογικους φορεις εργαζομενων για τις μετακινησεις στον Δημο Ροδου

Με την παρούσα επιστολή μου, με την οποία σας επισυνάπτω την χτεσινή μου ανακοίνωση και τις σχετικές αποφάσεις Δημάρχου, σας εκφράζω τους κοινούς προβληματισμούς των εργαζομένων και συναδέλφων για τα όσα συμβαίνουν στον Δήμο Ρόδου.
Όλα ξεκίνησαν με τις 2 μετακινήσεις προϊσταμένων Δνσης από τις Δνσεις Τεχνικών Έργων και Καθαριότητας! Μετά ακόμα 5 μετακινήσεις προϊσταμένων Τμημάτων, ενώ στις 14-10-2019 μετά την λήξη του ωραρίου των εργαζομένων στο Δήμο της Ρόδου …ανακοινώθηκαν κι άλλες!!! Από τις 16:16 έως τις 16:28.
Λοιπόν, χτες αργά το μεσημέρι άλλος ένας συνάδελφός μας (Τεχνολόγος Μηχανικός), προϊστάμενος Τμήματος με μεγάλη εμπειρία, γνώσεις και προσφορά στην Δνση Τεχνικών Υπηρεσιών …μετακινήθηκε σε Τμήμα της Δνσης Εμπορίου, Ενέργειας και Βιομηχανίας, δηλ. σε άσχετο με το επιστημονικό του αντικείμενο, πεδίο και ειδικότητα! Ακριβώς, όπως οι προηγούμενοι 3 Μηχανικοί.
Συνολικά, από τις 16-09-2019 έως και τις 15-10-2019 έχουν γίνει 19 μετακινήσεις προσωπικού με αποφάσεις Δημάρχου Ρόδου. Οι 4 από τις οποίες έχουν γίνει σε επιστημονικό προσωπικό του κλάδου των ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ, με τους συναδέλφους (προϊσταμένους) να μετακινούνται σε άλλη υπηρεσία, όπου το αντικείμενό τους δεν έχει καμιά σχέση με την επιστημονική τους κατάρτιση!
Ως εργαζόμενος, ως πρώην εκπρόσωπος εργαζομένων συνεχίζω εδώ και χρόνια να αγωνίζομαι για τα εργασιακά μας δικαιώματα (ανεξαρτήτου κλάδου ή κατηγορίας). Έχω ασκήσει κριτική σε όλες τις δημοτικές αρχές και κυβερνήσεις μπροστά στην εις βάρος μας αδικία. Κριτική, η οποία ασκείται με ανιδιοτέλεια και με στόχο να επισημαίνονται προβληματισμοί και ερωτήματα που εύλογα τίθενται από τους εργαζομένους.
Όμως, γνωρίζω ότι η συνδικαλιστική μου δράση για την ανάδειξη αυτών των προβληματισμών και του κλίματος που επικρατεί στους χώρους εργασίας …δεν είναι αρκετή! Χρειάζεται να προχωρήσουμε στο επόμενο στάδιο …αυτό της συλλογικής δράσης.
Ως συλλογικά όργανα εργαζομένων, είστε οι πλέον αρμόδιοι για να κινηθείτε αποφασιστικά απέναντι στους προβληματισμούς και σε ό,τι βιώνουν οι εργαζόμενοι και συνάδελφοί σας στον χώρο εργασίας τους! Ως φορείς έχετε μεγάλη δράση από αγωνιστικές κινητοποιήσεις και παρεμβάσεις.
Ελπίζω με την παρούσα επιστολή και τις παρεμβάσεις μου …να έχω βάλει ένα λιθαράκι στο να επισημανθούν και να διορθωθούν οι «προβληματικές» καταστάσεις που βιώνουν οι συνάδελφοί μας στους χώρους εργασίας τους.
Οι εργαζόμενοι είναι απογοητευμένοι! Υπάρχει κλίμα φόβους και τρομοκρατίας! Συνήθως μέσα από τις τοπικές εφημερίδες ενημερωνόμαστε …που θα πάμε την επόμενη ημέρα, …σε ποια υπηρεσία και σε ποιο μέρος …ποιον θα έχουμε ή δεν θα έχουμε για προϊστάμενο την επόμενη μέρα!
Ως εργαζόμενοι στο Δήμο Ρόδου συνεχίζουμε εδώ και χρόνια (ανεξάρτητα δημοτικών αρχών) να εξυπηρετούμε τις ανάγκες των συμπολιτών μας, να προσφέρουμε ποιοτικές υπηρεσίες σε κάθε οικογένεια για να βελτιώσουμε την οικονομική της κατάσταση και ευρύτερα την ποιότητα ζωής τους!
Όμως, δεν μπορούμε να αδιαφορούμε στην πολιτική που θέλει να εφαρμόσει η εκάστοτε δημοτική αρχή, η οποία επικαλείται αυτές τις μετακινήσεις προσωπικού (ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ή μη, προϊστάμενοι ή μη), από τη μια ως εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών του Δήμου Ρόδου και από την άλλη τις θεωρεί ως αναβάθμιση των εργαζομένων και ότι θα αξιοποιηθούν ανάλογα!
Δυστυχώς, είμαι προβληματισμένος! Θεωρώ ότι δεν έχω τις απαραίτητες γνώσεις για να πω αποφασιστικά εάν έχει ή δεν έχει το δικαίωμα η εκάστοτε δημοτική αρχή να μετακινεί τους εργαζομένους χωρίς περιορισμούς!
Έχω την εντύπωση πως κάνει «κατάχρηση» του όποιου δικαιώματος έχει πάνω στο ζήτημα αυτό, όμως υπάρχουν και άλλες τεκμηριωμένες απόψεις συνδικαλιστών από την Περιφέρεια Νοτ. Αιγαίου ότι τέτοιες ενέργειες (μετακινήσεις) είναι παράνομες!
Είναι ένας ακόμη προβληματισμός για τον οποίο ως συλλογικοί φορείς καλείστε να απαντήσετε άμεσα, όχι μόνο με λόγια και ανακοινώσεις αλλά πρωτίστως με δράσεις και παρεμβάσεις υπέρ των εργαζομένων και συναδέλφων σας!
Επίσης, σας μεταφέρω και τον κάτωθι προβληματισμό …πως εμείς (εργαζόμενοι και συλλογικοί φορείς) εννοούμε την εύρυθμη λειτουργία υπηρεσιών ενός Δήμου! Μήπως η δική μας ερμηνεία έρχεται σε αντίθεση με την ερμηνεία της εκάστοτε δημοτικής αρχής;;
Με την κοινή λογική ενός απλού ανθρώπου και συμπολίτη μαςεννοείται εύρυθμη λειτουργία Δνσης:

  • όταν σε ήδη προϊστάμενο Τμήματος με απόφαση Δημάρχου Ρόδου θα προΐσταται ταυτόχρονα και σε άλλο Τμήμα της ίδιας Δνσης;;;
  • όταν προϊστάμενοι με εμπειρία, επιστημονική κατάρτιση και γνώσεις πάνω στις αρμοδιότητες του Τμήματός τους ή της Δνσης, να μετακινούνται σε άσχετες υπηρεσίες;;;
  • όταν υπάρχει πλέον αποδεδειγμένη αδυναμία αναπλήρωσης προϊσταμένων Δνσης και είχαν μείνει για 1 μήνα «ακέφαλες»;;;
  • όταν αναρτώνται στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ μετά την λήψη του ωραρίου των εργαζομένων, αποφάσεις μετακίνησης, χωρίς πολλές φορές να ορίζονται ακόμη και η αναπλήρωσή τους;;;
Δυστυχώς, σας μεταφέρω ότι οι συνάδελφοί μας θεωρούν ότι ισχύει η λαϊκή ρήση «κάθε φέτος και χειρότερα, κάθε πέρσι και καλύτερα»! Από τη μια, η διαρκής υποστελέχωση κάθε υπηρεσίας και δομής (αποχωρήσεις, συνταξιοδοτήσεις, μετατάξεις), παράλληλα με την περαιτέρω «υποχρηματοδότηση» του Δήμου Ρόδου και από την άλλη οι συνεχιζόμενες και «αθρόες» μετακινήσεις προσωπικού ακόμη και σε άσχετες με το επιστημονικό τους πεδίο και αντικείμενο …υπηρεσίες!
Κλείνοντας την επιστολή μου θεωρώ ότι κινούμαστε από κοινού με ειλικρίνεια και καλή πρόθεση, γιατί γνωρίζω ότι ως θεσμικοί φορείς των εργαζομένων (Σύλλογος Δημοτικών Υπαλλήλων Ρόδου, ΤΕΕ, ΕΜΔΥΔΑΣ, Σύλλογος Αρχιτεκτόνων, κ.α.), θέλοντας να έχετε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα της κατάστασης δεν έχετε πάρει ή δεν έχει ακουστεί δημόσια η θέση σας σχετικά για τις «αθρόες» μετακινήσεις προσωπικού.
Οι επόμενες αποφάσεις σας και η στάση σας … θα έχουν καθοριστικό ρόλο στις εξελίξεις για την βελτίωση ή όχι των συνθηκών και όρων εργασίας κάθε συναδέλφου! Ευελπιστώ να ασχοληθείτε άμεσα με το ζήτημα και τα στοιχεία που σας ανάφερα, ώστε ως θεσμικοί φορείς να υπερασπιστείτε τα εργασιακά και επαγγελματικά δικαιώματα, αυτούς που συνεχίζουν να αγωνίζονται και πρωτίστως να συμπαρασταθείτε στους συναδέλφους σας και στα μέλη σας! Είναι απαραίτητο πλέον …η συλλογική δράση όλων μας!
Με την κοινή λογική ενός απλού ανθρώπου θεωρώ ότι ο μόνος τρόπος για να αποκατασταθεί η ομαλή και εύρυθμη λειτουργία του Δήμου Ρόδου είναι αφενός να στελεχωθούν με το απαραίτητο-αναγκαίο προσωπικό μόνιμης και σταθερής σχέσης εργασίας και αφετέρου να ΑΚΥΡΩΘΟΥΝ όλες αυτές οι αποφάσεις Δημάρχου Ρόδου, ώστε και οι προκάτοχοι αυτών των θέσεων ευθύνης να επιστρέψουν ξανά πίσω στις θέσεις τους ή τέλος πάντων να αξιοποιηθούν σε θέσεις ευθύνης με βάση το επιστημονικό τους πεδίο. Οι συμπολίτες μας έχουν ανάγκη τις επιστημονικές τους γνώσεις και την συσσωρευμένη εμπειρία τους.
Παρακαλώ για τις ενέργειές σας.
Ρόδος, 15-10-2019

14.10.19

Καθε εξουσια ειναι εντελως ταπεινωτικη. Εξευτελιζει τοσο εκεινον που την ασκει οσο κι εκεινον που την υφισταται. (Όσκαρ Ουάιλντ)

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,
Για άλλη μια φορά γινόμαστε μάρτυρες των «αθρόων» μετακινήσεων εργαζομένων και μιας «σκόπιμης» προχειρότητας των ενεργειών της δημοτικής αρχής, από τις οποίες διαμορφώνεται αφενός κλίμα φόβου και τρομοκρατίας και αφετέρου ένα θολό τοπίο προς την κοινωνία, την κοινή γνώμη!
Όμως, η τακτική αυτή δεν είναι τυχαία! Η δημοτική αρχή Ρόδου επιδιώκει να προωθήσει χωρίς εμπόδια την πολιτική της (όποια κι αν είναι αυτή) εις βάρος της τοπικής μας κοινωνίας και των συμπολιτών μας!
Η δημοτική αρχή Ρόδου απέδειξε ότι δεν διστάζει να υποθηκεύσει το μέλλον κάθε οικογένειας και «αδιαφορεί» για τις ανάγκες της καθημερινότητας του πολίτη, μέσα από την «στοχευμένη» απαξίωση των εργαζομένων και της εύρυθμης λειτουργίας κάθε υπηρεσίας του Δήμου Ρόδου!
Οι μάσκες έπεσαν! Η δημοτική αρχή αποκαλύφθηκε! Ο αυταρχισμός, ο εκφοβισμός, οι «εκδικητικές» μετακινήσεις και η καταπάτηση των δικαιωμάτων και της αξιοπρέπειας των εργαζομένων στον Δήμο Ρόδου αντί να εκλείψουν, συνεχίζονται και διαρκώς διογκώνονται.
Μετά τις δύο μετακινήσεις προϊσταμένων και έμπειρων Μηχανικών από τις Δνσεις Καθαριότητας και Τεχνικών Έργων, αφήνοντάς τες εδώ και 1 μήνα χωρίς προϊστάμενο Δνσης …η δημοτική αρχή ξαναχτυπά! Αυτή τη φορά μετακινεί 5 προϊσταμένους Τμημάτων, την ίδια ώρα που στα τμήματα αυτά υπάρχει έντονη υποστελέχωσή και αυξημένος φόρτος εργασίας!
Και στις δύο περιπτώσεις κοινό στοιχείο είναι η αναξιοκρατία της δημοτικής αρχής Ρόδου, αφού οι αποφάσεις αυτές πραγματοποιήθηκαν χωρίς αντικειμενικά κριτήρια, χωρίς καμιά αξιολόγηση, χωρίς τον παραμικρό σχεδιασμό, χωρίς καμιά αιτιολόγηση και χωρίς να αναμένει τις νέες κρίσεις του Υπηρεσιακού Συμβουλίου!
Όπως είναι γνωστό, ο εκάστοτε δήμαρχος απολαμβάνει από την νομοθεσία τη δυνατότητα να κάνει μετακινήσεις προσωπικού για την καλύτερη αξιοποίηση της εργασίας και την προσφορότερη οργάνωση-λειτουργία των υπηρεσιών του Δήμου.
Όμως, αποδεικνύεται στην πράξη ότι οι άνωθεν αποφάσεις του Δημάρχου Ρόδου για τις μετακινήσεις προσωπικού δεν αποβλέπουν στην αξιοποίηση της εργασίας και την εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών του Δήμου Ρόδου, αλλά εξυπηρετούν άλλους σκοπούς και στόχους!
Ο κάθε πολίτης και εργαζόμενος θα περίμενε να νοιώσει ότι ο εκάστοτε Δήμαρχος Ρόδου θα ακολουθούσε τις νόμιμες διαδικασίες βάζοντας σε προτεραιότητα τόσο την ικανοποίηση των αναγκών εργαζομένων και πολιτών για ποιοτικές υπηρεσίες με δικαιώματα και αξιοπρέπεια, όσο και την εύρυθμη λειτουργία όλων των δομών του Δήμου Ρόδου! Δυστυχώς, διαπιστώνουμε ότι οι όποιες «νομικές και ηθικές» παρεκκλίσεις από τις διαδικασίες στις αποφάσεις τους …δημιουργούν εύλογα την εντύπωση για «κατάχρηση» της νομοθεσίας και την ενδεχόμενη προώθηση «ιδιοτελών» συμφερόντων ή ακόμη και διάφορες «εξυπηρετήσεις» προσωπικών, πολιτικών, παραταξιακών επιρροών και φιλοδοξιών!
Αναρωτιέμαι …γιατί τόση μεγάλη βιασύνη και ανυπομονησία για να «ορφανέψουν» συγκεκριμένες θέσεις ευθύνης ή να «μεταναστεύσουν» οι προκάτοχοί τους σε άλλες περιοχές και σε θέσεις με άσχετο αντικείμενο και χωρίς ακόμη την αναπλήρωσή τους!!! Μήπως, η δημοτική αρχή βρίσκεται σε «πανικό»;;; Σε ποιους και πόσους έχει υποσχεθεί αυτές τις «ορφανές» θέσεις;;; Μήπως οι νέοι και παλιοί «ευνοούμενοι» της δημοτικής αρχής υπόσχονται να κάνουν τα «στραβά μάτια» ή να «βάλουν πλάτη» όπου κι αν χρειαστεί;;;
Είναι πλέον σαφές ότι μέσα από τις επαναλαμβανόμενες και πολιτικά καθοδηγούμενες πρακτικές, η δημοτική αρχή Ρόδου αποσκοπεί στην δημιουργία τετελεσμένων καταστάσεων. Συγκεκριμένα, μέσα από την «στοχευμένη» μετακίνηση εργαζομένων επιδιώκει είτε την διάλυση – απαξίωση των υπηρεσιών του Δήμου Ρόδου, ώστε μελλοντικά να ιδιωτικοποιηθούν, είτε στην άμεση χειροτέρευση της ποιότητας στην εξυπηρέτηση και ικανοποίηση αναγκών των συμπολιτών μας, ως άλλοθι για να ιδιωτικοποιηθούν!
Πριν από 1 μήνα ήμουν προβληματισμένος. Όμως, η συνέχιση της ίδιας στάσης της δημοτικής αρχής Ρόδου αποκάλυψε …την αλήθεια! Όλες αυτές οι μετακινήσεις είναι αποτέλεσμα «εμπάθειας» ή «συμπάθειας», «πολιτικής» ή «προσωπικής» προτίμησης! Είναι «καταχρηστικές» …είναι «τιμωρητικές» …«εκδικητικές»!
Είμαι εξίσου απογοητευμένος και από την σημερινή δημοτική αρχή Ρόδου! Αντί να ενισχύσει ή να βοηθήσει τις υπηρεσίες και τους εργαζομένους (προϊσταμένους ή μη) για να αντιμετωπίσουν τα αυξημένα προβλήματα της καθημερινότητας των συμπολιτών μας, προτίμησε να διαχωρίζει τους εργαζομένους σε στρατόπεδα!
Από τη μια οι «καλοί» και «αρεστοί» κι από την άλλη οι «κακοί» και «αντιδραστικοί». Οι πρώτοι ως πειθήνια όργανά της θα απολαμβάνουν προνόμια και ειδική μεταχείριση, ενώ οι δεύτεροι ως συνεπείς εργαζόμενοι, που έχουν άποψη, γνώσεις και εμπειρία πάνω στο αντικείμενο της ειδικότητά τους για τις ανάγκες των συμπολιτών μας, θα αντιμετωπίζουν το μένος της δημοτικής αρχής Ρόδου.
Οι απειλές, οι εκδικητικές μετακινήσεις και οι εκβιασμοί θα βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη σε κάθε χώρο εργασίας μας. Ο Αϊνστάιν έλεγε: «Ο χωρίς σκέψη σεβασμός προς την εξουσία είναι ο μεγαλύτερος εχθρός της αλήθειας»! Μήπως τελικά αυτό φοβάται η δημοτική αρχή Ρόδου;;; Την Αλήθεια, δηλ. τις συνέπειες που θα έχουν οι πολιτικές της μέσα στην κοινωνία της Ρόδου;;;
Όσο κι αν προσπαθεί να «κρυφτεί», όσες «διώξεις» και να κάνει …δεν θα τα καταφέρει! Καμιά δημοτική αρχή δεν τα κατάφερε, γιατί οι κοινωνίες δεν προχωρούν μπροστά …με «προσκυνημένους»! Ως εργαζόμενοι δεν θα «μασήσουμε τα λόγια» μας, …δεν θα κάνουμε τα «στραβά μάτια» μπροστά στην αδικία, την αυθαιρεσία, τις διώξεις και την εκμετάλλευση! Ας το καταλάβουν …ότι η αντοχή και η ανοχή όλων μας (εργαζόμενοι, πολίτες) στο Δήμο Ρόδου έχει τελειώσει!
Θέλει δεν θέλει η δημοτική αρχή Ρόδου, θα μας βρίσκει συνέχεια μπροστά της για να βάλουμε ως εργαζόμενοι …τέλος στον αυταρχισμό και τις διώξεις της! Οι «εκδικητικές» μετακινήσεις …δεν θα περάσουν! Ο «φόβος» και η «τρομοκρατία» …δεν θα ευδοκιμήσουν στους χώρους εργασίας μας!
Θα αγωνιστούμε για να επικρατήσει η αξιοκρατία, η ισονομία, η ισοτιμία και η τήρηση κάθε νόμιμης και πρωτίστως ηθικής διαδικασίας, οι οποίες είναι θεμελιώδης αρχές και αφορούν κάθε υπηρεσιακή μεταβολή της κατάστασης κάθε εργαζομένου! Μαζί με τους συμπολίτες μας θα αγωνιστούμε για πλήρως στελεχωμένες υπηρεσίες με σύγχρονες υποδομές και εξοπλισμό, ώστε να ανταποκριθούμε στις αυξημένες ανάγκες κάθε οικογένειας της περιοχής μας!
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Ας μην έχουμε αυταπάτες! Οι εκάστοτε κυβερνήσεις σε αγαστή συνεργασία με τις δημοτικές και περιφερειακές αρχές δημιούργησαν σε όλους μας τα προβλήματα της καθημερινότητας! Αυτοί υλοποίησαν κατά γράμμα τους 714 μνημονιακούς νόμους, τις 60.000 μνημονιακές διατάξεις και τις 300.000 υπουργικές αποφάσεις προς υλοποίηση των ψηφισμένων νόμων.
Ποια είναι τα επιτεύγματα της άνωθεν πολιτικής;;; Μισθοί …πετσοκόβονται! Συντάξεις, μετατρέπονται σε επιδόματα! Ομηρία εκατοντάδων συμβασιούχων …συνεχίζεται και ανακυκλώνεται! Φοροληστεία, ανταποδοτικά τέλη …επεκτείνονται,! Δημόσια και δημοτική περιουσία …ξεπουλιέται! Ιδιωτικοποιήσεις …παίρνουν τη μορφή χιονοστιβάδας!
Εμείς και οι συμπολίτες μας (εργαζόμενοι, άνεργοι, επαγγελματίες, συνταξιούχοι, νέοι, γυναίκες) είμαστε τα «θύματά» τους! Γιατί, η δική μας καθημερινότητα είναι συνυφασμένη με την μη κάλυψη των αναγκών μας σε Παιδεία, Υγεία, Πρόνοια, κ.α. …με την ανεργία, την εργασιακή ανασφάλεια, την υποβάθμιση περιοχών, την ενεργειακή φτώχεια, την εμπορευματοποίηση κοινωνικών αγαθών, παροχών και υπηρεσιών, τη φοροληστεία, τις ελλείψεις υποδομών σε ζητήματα που αφορούν την προστασία της ζωής μας, κ.α.!
Απέναντι σε εμάς και στην καθημερινότητά μας, η δημοτική αρχή Ρόδου …συνεχίζει να σφυρίζει «αδιάφορα»! Αυτό αποδείχθηκε και στην πρώτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, δηλ. ότι το μόνο που την ενδιέφερε ήταν η προστασία των μεγαλοξενοδόχων της Ρόδου από τις επιπτώσεις της Thomas Cook!!! Αδιαφορία …για τους ξενοδοχοϋπαλλήλους, τους επαγγελματίες και τις οικογένειές τους!
Αδιαφορία και στα ζητήματά μας! …για το «πάγωμα» προσλήψεων, για την υποστελέχωση κάθε υπηρεσίας του Δήμου Ρόδου, για τις απολύσεις συμβασιούχων, για την «ανακύκλωση της ανεργίας», για τις περικοπές της κρατικής χρηματοδότησης που έχουν ξεπεράσει πλέον το 70%, για τις «αθρόες» Ιδιωτικοποιήσεις και εργολαβίες, για την δέσμευση των ταμειακών διαθέσιμων στους δήμους, για τις δεσμεύσεις των τραπεζικών λογαριασμών, για τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς, κ.α.
Απέναντι στην δική τους αδιαφορία, είναι αναγκαία η μεγαλύτερη δυνατή αγωνιστική συσπείρωση εργαζομένων και πολιτών, ώστε να καταργήσουμε τόσο τις αθρόες και «εκδικητικές» μετακινήσεις των συναδέλφων μας όσο και την ευρύτερη και γενικευμένη απαξίωση των δημοτικών υπηρεσιών.
Είναι χρέος μας να εμποδίσουμε από κοινού με τους συμπολίτες μας την δημοτική αρχή Ρόδου …να εφαρμόσει για άλλη μια φορά εις βάρος μας …τα δικά τους Μνημόνια (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ), τις πολιτικές της εκάστοτε κυβέρνησης και των «θεσμών» τους (ΕΕ, ΕΚΤ, ΔΝΤ, ESM, ΟΟΣΑ)!

Ρόδος, 14-10-2019

11.10.19

Οι αποφασεις του ΣτΕ (Α)

Ορισμένα ζητήματα που προκύπτουν από τις πρόσφατες αποφάσεις του ΣτΕ για το ασφαλιστικό και τη συνταγματικότητα του νόμου 4387/2016
Δίνουμε ορισμένα βασικά στοιχεία για τα ζητήματα τις διαμόρφωσης των συντάξεων, την αναδρομικότητα λόγω διορθώσεων παρανομιών που έγιναν μετά την ψήφιση και εφαρμογή των αντισυνταξιουχικών νόμων, καθώς και τις πρόσφατες αποφάσεις του ΣτΕ.
Μετά τη δημοσίευση των τριών αποφάσεων του ΣτΕ, από την κυβέρνηση, ΜΜΕ σε συνδυασμό με μεγολοδικηγορικά γραφεία, έχει στηθεί μια τεράστια καμπάνια αποπροσανατολισμού με μισές αλήθειες και ψέματα, που κυρίως εστιάζονται στην απόδοση αναδρομικών από διάφορες παράνομες παρακρατήσεις, που έχουν γίνει στις κύριες και επικουρικές συντάξεις. Όλη η εκστρατεία στοχεύει στον αποπροσανατολισμό από τα νέα αντεργατικά μέτρα, που φέρνει για ψήφιση η κυβέρνηση και στην καλλιέργεια ψεύτικων προσδοκιών και αυταπατών στους συνταξιούχους. Κρύβουν την ουσία των πολιτικών των κυβερνήσεων -και της σημερινής- που είναι ο σφαγιασμός του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος, επιμελώς αποσιωπάται ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε νέο ασφαλιστικό νόμο με βάση τους τρεις πυλώνες και την ιδιωτικοποίηση κυρίως της επικουρικής σύνταξης και έπονται και οι κύριες συντάξεις.

Πώς έχουν τα πράγματα μετά από τις τελευταίες αποφάσεις (δημοσιεύτηκαν οι συμπεριλήψεις) του ΣτΕ για μια σειρά ζητήματα που αφορούν τον νόμο Κατρούγκαλου 4687/16 (θα δούμε πιο αναλυτικά την ολοκληρωμένη απόφαση του ΣτΕ). Ωστόσο η περίληψη αυτών των αποφάσεων, που έχουν εφαρμογή από 4/10/2019, δίνει την ουσία των θεμάτων για τα οποία το ΣτΕ αποφάσισε και κρίνει τα παρακάτω ζητήματα ως εξής:

1. Θεωρεί συνταγματική την ίδρυση του ΕΦΚΑ (δεν εξαιρείται το δημόσιο), όπως διεκδικούσε η Ομοσπονδία Συντ/χων του Δημοσίου κ.α. Άρα η βασική δομή του νόμου για την ενοποίηση όλων των ασφαλιστικών ταμείων ως βασικό εργαλείο του συστήματος για την «αναμόρφωση» του ασφαλιστικού, στην βάση των απαιτήσεων ΕΕ και κεφαλαίου γίνεται δεκτή.
2. Δέχεται ότι όλοι οι συνταξιούχοι παλιοί – νέοι – μελλοντικοί υπάγονται στο ν.4387/2016, δεν υπάρχει για τους πριν ή μετά το 1993 καμιά διάκριση ή διαφορά.
3. Συνταγματική κρίθηκε με ψήφους 13 υπέρ και 12 κατά η διάταξη, που ορίζει ως βάση επανυπολογισμού των κύριων συντάξεων το ύψος, στο οποίο αυτές είχαν διαμορφωθεί μετά τις περικοπές των προηγούμενων νόμων, την 31/12/2014, διότι υπήρξε κατά την επεξεργασία του ν. 4387/16 επαρκής αναλογιστική μελέτη. Πρόκειται για σημαντικότατες αποφάσεις, γιατί ουσιαστικά το δικαστήριο θεωρεί συνταγματικές όλες τις περικοπές, που έχουν γίνει στις κύριες συντάξεις αλλά και τον επανυπολογισμό τους, που όρισε ό νόμος Κατρούγκαλου.
Ένα παράδειγμα για το πώς έχει διαμορφωθεί σήμερα η κατάσταση στις κύριες και επικουρικές συντάξεις μετά τις περικοπές και τον επανυπολογισμό τους, που προκύπτει πριν αλλά και μετά από τον νόμο Κατρούγκαλου: 
ένας συνταξιούχος που βγήκε στην σύνταξη πριν από την κρίση, και συμπλήρωνε όλες τις προϋποθέσεις με βαριά-ανθυγιεινά, έπαιρνε συνολικά κύρια και επικουρική σύνταξη με 14 μισθούς τον χρόνο περίπου 35.000 ευρώ μικτά. Σήμερα με τις περικοπές που του έγιναν πριν τον νόμο Κατρούγκαλου με 12 μισθούς τον χρόνο παίρνει σύνολο κύριας και επικουρικής περί- που 17.000 ευρώ τον χρόνο. 
Ακόμη η κύρια σύνταξή του περικόπτεται κατά το ποσό της προσωπικής διαφοράς, που όμως, με βάση την απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης δεν καταργείται, με αποτέλεσμα το σύνολο του ποσού που παίρνει σαν μηνιάτικες αποδοχές να παραμένει το ίδιο. Όμως στην προσωπική διαφορά (που αναγράφεται και διευκρινίζεται σε ξεχωριστή θέση στο εκκαθαριστικό του σημείωμα) θα ενσωματώνεται κάθε αύξηση της σύνταξης, που πιθανόν δοθεί στο μέλλον (δηλαδή στην πράξη δεν θα δίνεται η αύξηση), μέχρις ότου εξισωθεί το άθροισμα προσωπικής διαφοράς και σύνταξης του παλιού συνταξιούχου με τις συντάξεις όσων βγουν στη σύνταξη από 1.1.19.
Αυτό σημαίνει ότι για όλους τους νέους συνταξιούχους, που θα βγαίνουν στην σύνταξη από την 1.1.19, οι συντάξιμες αποδοχές τους θα έχουν νέα μείωση, που στις μεγαλύτερες συντάξεις θα φθάνει και τα 250 ευρώ το μήνα και από εκεί και κάτω θα διαβαθμίζεται. Ειδικά για τους συνταξιούχους του ΟΑΕΕ το ποσό αυτό θα είναι κατά 220 ευρώ μεγαλύτερο, γιατί αυτή η κατηγορία συνταξιούχων είχαν από παλιότερα ένα μπόνους από 220 ευρώ πάνω από τους άλλους συνταξιούχους, που τους αποδίδονταν με προεδρικό διάταγμα. Ήδη στα εκκαθαριστικά τους η προσωπική διαφορά είναι μέχρι 420 ευρώ.
4. Αντισυνταγματική κρίθηκε η περικοπή που έγινε σε όσους συνταξιούχους είχαν άθροισμα 1300 ευρώ μικτά κύριας και επικουρικής. Αυτό αφορά 260.000 επικουρικές διότι δεν προηγήθηκε αναλογιστική μελέτη. Κατά συνέπεια θεωρείται άκυρος ο τρόπος υπολογισμού των επικουρικών για τους νυν και τους μελλοντικούς συνταξιούχους. Έτσι πρέπει να υπάρξει αναλογιστική μελέτη και με βάση αυτή η  κυβέρνηση να εκδώσει νέο νόμο.
Πιο αναλυτικά για το τι έχει γίνει εδώ: Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ μετά την ψήφιση του νόμου Κατρούγκαλου έκανε επανυπολογισμό στις επικουρικές. Τι έκανε συγκεκριμένα; Πήρε από τις μεγαλύτερες επικουρικές συντάξεις χρήματα και με αυτή την εσωτερική ανακατανομή, (από αυτούς που είχαν άθροισμα κύριας και επικουρικής πάνω από 1300 ευρώ) κάλυψε τα ελλείμματα του επικουρικού (ΕΤΕΑΕΠ), που το 2019 θα έχει πλεόνασμα 100 εκατομμύρια ευρώ. Άφησε τις μικρότερες επικουρικές στο ύψος που είχαν διαμορφωθεί από τις προηγούμενες περικοπές ή τις μείωσε ελάχιστα, (σωστά βέβαια έγινε αυτό), με αποτέλεσμα όμως κάποιος που εργάσθηκε 35 και 40 χρόνια να παίρνει μικρότερη επικουρική σύνταξη, από κάποιον που εργάσθηκε 15 και 20 χρόνια.
5. Αντισυνταγματικός κρίθηκε ο τρόπος υπολογισμού των κύριων συντάξεων με συντελεστή αναπλήρωσης μέχρι 46,8% για 42 έτη ασφάλισης. Άρα και για την περίπτωση αυτή, με βάση την απόφαση του ΣτΕ, πρέπει να υπάρξει νέος νόμος. Εδώ μπορεί να υπάρξει ελάχιστη αύξηση στις σημερινές καταβαλλόμενες συντάξεις, σε ελάχιστους συνταξιούχους, και όχι στις αρχικές συντάξεις που έπρεπε να λαμβάνουν πριν από τις πρώτες περικοπές.
6. Το ΣτΕ δέχεται πως το κράτος έχει την υποχρέωση να εγγυάται την χρηματοδότηση των ελλειμμάτων των ταμείων για τις κύριες και επικουρικές, εφ’ όσον δημιουργηθούν τέτοια. Δηλαδή εάν με την ενεργοποίηση των «μηχανισμών εξισορρόπησης» (κόφτες) οι περικοπές υπερβαίνουν το νομοθετημένο ύψος των αποθεματικών των ταμείων.
7. Για τα αναδρομικά ισχύει μόνο η προηγούμενη απόφαση του ΣτΕ του 2015, που έβγαλε αντισυνταγματικούς τους ν. 4051 και 4093/2012 και αφήνει εκκρεμότητα για απόδοση αναδρομικών από το 2015-2016 σε όλους τους συνταξιούχους, ανεξάρτητα εάν έκαναν προσφυγή σε δικαστήρια ή αίτηση (θα δούμε και την ολοκλήρωση της απόφασης).
Για τα αναδρομικά αυτά, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ εκείνο το οποίο δια στόματος υπουργών της έλεγε, ήταν ότι θα τα αποδώσει, όποτε της επέτρεπαν τα δημοσιονομικά περιθώρια σε όλους τους συνταξιούχους ανεξάρτητα από προσφυγές, πράγμα που δεν έκανε. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. λέει σχεδόν τα ίδια, αφού βέβαια δει και αξιολογήσει το κόστος όλων των δικαστικών αποφάσεων και επίσης αν της επιτρέπουν τα δημοσιονομικά μεγέθη της οικονομίας.
Υπάρχει ακόμη ένα στοιχείο το οποίο σε όλη αυτή την υπόθεση έχει την δική του σημασία. Το ΣτΕ όπως είναι γνωστό κρίνει μόνο τη συνταγματικότητα της νομοθεσίας. Ο ΕΦΚΑ για όλα αυτά τα ζητήματα έχει προσφύγει στον Άρειο Πάγο και ζητάει από το ανώτατο δικαστήριο, να δικάσει αυτές τις υποθέσεις επί της ουσίας, δηλαδή εάν τα χρήματα αυτά πρέπει να αποδοθούν, την στιγμή που υπάρχουν δυσκολίες στην οικονομία και αυτές οι καταβολές θα βλάψουν το κοινωνικό σύνολο.
Ακόμη η κυβέρνηση της Ν.Δ. ισχυρίζεται ότι εάν μετά την ψήφιση του νέου ασφαλιστικού, προκύψουν διαφορές στις κύριες και επικουρικές συντάξεις σε όφελος των συνταξιούχων, αυτές θα αποδοθούν σε όλους αλλά με αναδρομική ισχύ από την έκδοση της απόφασης του ΣτΕ. Άλλωστε οι ίδιες οι αποφάσεις του ΣτΕ προνοούν πως, για λόγους δημοσιονομικού συμφέροντος, τα αποτελέσματα των αποφάσεών του σαν κυβερνητικές διορθώσεις υπέρ των συνταξιούχων θα έχουν ισχύ από την ημερομηνία ανακοίνωσης των αποφάσεών του και όχι από την ημερομηνία ψήφισης του νόμου Κατρούγκαλου στις 12.5.16, διευκολύνοντας έτσι την κυβέρνηση.
Αναδημοσίευση άρθρου:

9.10.19

αλλαξε ο Μανωλιος κι εβαλε τα ρουχα του αλλιως!

Ένα από τα πρώτα ζητήματα που αφορούν άμεσα εργαζομένους και πολίτες του δήμου μας, είναι η στάση της δημοτικής αρχής Ρόδου σχετικά με την «υφαρπαγή» των ταμειακών διαθεσίμων από τους Δήμους και Περιφέρειες! Η παράταση που δόθηκε ήταν μόνο μέχρι τα τέλη Ιουλίου λόγω των εκλογών! Πέρασε!
Θυμίζουμε ότι η αφαίμαξη της τοπικής αυτοδιοίκησης ξεκίνησε με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου στις 20-04-2015, συνεχίστηκε με την 2/66965/ΔΛΔ/13-9-2017 εγκύκλιο του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, επαναφέρθηκε με τον Ν. 4549/2018 (άρθρα 80-81), και τέλος κορυφώθηκε με την οικ.2/6748/ΔΛΓΚ/ 21-01-2019 ΥΑ (ΦΕΚ Β΄ 104/24-01-2019).
«Σαν να μην πέρασε μια μέρα» από τότε, η κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζει ακάθεκτα την πολιτική της προηγούμενης! Η πρόσφατη δημοσίευση της εγκυκλίου 95/2019 του Υπουργείου Εσωτερικών, έρχεται να ενεργοποιήσει τη σχετική διάταξη νόμου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ! Εξαναγκάζει για άλλη μια φορά τους δήμους και περιφέρειες να καταθέσουν στην Τράπεζα της Ελλάδας τα όποια ταμειακά διαθέσιμά τους.
Σε διαφορετική περίπτωση … το Γενικό Λογιστήριο μπορεί να προχωρήσει στις ποινές που προβλέπονται στη νομοθετική διάταξη, όπως είναι η μη καταβολή των προβλεπόμενων εκταμιεύσεων από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Όμως, για το θέμα αυτό «χύθηκαν» αρκετά «κροκοδείλια δάκρυα», τα οποία γράφθηκαν με δηλώσεις τους και στο τοπικό μας τύπο! Μπορείτε να μαντέψετε ποιοι τα είπαν;;;
1. «Ουσιαστικά, ζούμε μια επανάληψη του πρώτου εξαμήνου του 2015, όταν στα πλαίσια της «περήφανης» διαπραγμάτευσης, η κυβέρνηση «σκούπιζε» τα αποθεματικά του δημοσίου.»
2. «με τη μέθοδο του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν», υποχρεώνει τους Δήμους και όλους τους φορείς του δημοσίου να μεταφέρουν τα ταμειακά τους διαθέσιμα σε ειδικό λογαριασμό στην Τράπεζα της Ελλάδας.»
3. «Η κυβέρνηση αρπάζει ό,τι έχουν στο ταμείο τους Δήμοι και φορείς του δημοσίου και τους επιτρέπει να διατηρούν ταμειακά διαθέσιμα μόνο για τις ανάγκες 15 ημερών.»
4. «Τους απειλεί, μάλιστα, με καθαίρεση αν δεν συμμορφωθούν.»
5. «Πρόκειται για μία ακόμα πολιτική απάτη αφού:

Η αρπαγή των ταμειακών διαθεσίμων δήμων και φορέων του δημοσίου, δημιουργεί προβλήματα στη διαχείριση των οικονομικών τους, αλλά και στην υλοποίηση έργων και δράσεων. Ουσιαστικά, με αυτό τον τρόπο, η κυβέρνηση στερεί τη ρευστότητα και από την αγορά και την πραγματική οικονομία»
6. «μας στερεί κάθε δυνατότητα προγραμματισμού, όχι μόνο μεσομακροπρόθεσμου, αλλά και βραχυπρόθεσμου, με αποτέλεσμα ο φορέας της Περιφέρειας να περιέλθει σε πλήρη άπνοια και ακινησία.»
7. «μόνο η αυτοδιοίκηση μπορεί να κρατήσει όρθιες τις τοπικές κοινωνίες που πλήττονται ανηλεώς από την ύφεση τα πέντε τελευταία χρόνια και κατ’ επέκταση να αποτελέσει ανάχωμα για την οικονομική ασφυξία ολόκληρης της χώρας, η απόφαση της κυβέρνησης στερεί και αυτήν ακόμη την δυνατότητα»
8. «Θεωρώ πως γίνεται ακρωτηριασμός της ΤΑ. Το θέμα είναι σοβαρό. Πιστεύω πως οι αυτοδιοικητικοί σε όλη τη χώρα θα κρίνουν πως η προσφυγή στο ΣτΕ είναι μονόδρομος».
9. «Στην αυτοδιοίκηση δεν μπορεί να υπάρξει πραγματική αυτοδυναμία δράσεων και ενεργειών υπέρ του κοινωνικού συνόλου χωρίς οικονομική ανεξαρτησία. Αυτό σημαίνει άμεση δυνατότητα χρήσης πόρων μέσων και δυνατοτήτων. Χωρίς την διαχείριση των διαθεσίμων όλα αυτά είναι αδύνατο να γίνουν.»

Απαντήσεις: 1-5 Βουλευτής ΝΔ και νυν Υφυπουργός κ. Κόνσολας Μ. (εφ. Δημοκρατική, 29-01-19), 6-7 Περιφερειάρχης Νοτ. Αιγαίου (εφ.Δημοκρατική, 22-04-15), 8 Αντιπεριφερειάχης κ. Ζαννετίδης Φ. (εφ.Δημοκρατική, 22-04-15), 9 Αντιπεριφερειάχης κ. Φλεβάρης Ι.
Απορώ, τώρα που το θέμα της «υφαρπαγής» των ταμειακών διαθεσίμων σε Δήμους και Περιφέρειες επανέρχεται δριμύτερο και «βαθύ μπλε» …τι θέση θα πάρουν οι τοπικοί μας βουλευτές, η δημοτική και περιφερειακή αρχή;;;
Θα καταργήσουν όλα αυτά που λίγα χρόνια πριν κατάγγελλαν;;; Τους νόμους και τις εγκυκλίους;;; Ή μήπως τελικά …τους εφαρμόσουν στο ακέραιο;;;
Συνάδελφοι και συμπολίτες μας,
“Αναρωτηθείτε πως θα διαμορφωνόταν ο οικονομικός σας προγραμματισμός αν «κάποιος» σας υποχρέωνε ως πολίτη:
α) να «κλείσετε» όλους τους τραπεζικούς σας λογαριασμούς και να μεταφέρετε όλες τις καταθέσεις σας σ’ έναν νέο λογαριασμό ενός άλλου διαχειριστή, όπου αυτός θα έχει την πλήρη διαχείριση και θα αποφασίζει για τα ποσά που θα εκταμιεύετε για τις καθημερινές – και όχι μόνο – ανάγκες σας,
β) να κατατίθενται σ’ αυτόν το νέο «αμοιβαίο» λογαριασμό, ο μισθός ή η σύνταξή σας, καθώς και επιδόματα ή επιδοτήσεις που τυχόν δικαιούστε,
γ) να κατατίθενται επίσης αυτομάτως σε αυτόν, οποιεσδήποτε οφειλές τρίτων προς εσάς,
δ) η εκταμίευση των χρημάτων σας να είναι εφικτή μόνο εφόσον έχετε υποβάλλει έγκαιρα αναλυτική έκθεση των πάσης φύσεως εκτιμώμενων δαπανών σας – από τους πάγιους λογαριασμούς σας για ενοίκιο ή τηλέφωνο μέχρι τις δαπάνες για ψώνια από σούπερ μάρκετ ή αγορά φαρμάκων – και σας δοθεί σχετική έγκριση…
Και σε όλα αυτά, θα πρέπει να προστεθεί ότι ο νέος «διαχειριστής» των χρημάτων σας θα έχει το απόλυτο δικαίωμα να χρησιμοποιήσει ή επενδύσει τα χρήματα σας, προς χάριν του δημόσιου συμφέροντος, χωρίς να έχει καμία ευθύνη σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά με τη διαχείριση ή επένδυση των χρημάτων σας… (απόσπασμα, Γαβριήλ Κουρής, Χανιώτικα νέα, 02-07-2019)”.

Θα τους το επιτρέπατε;;; Ή θα τους απαντούσατε «ΚΑΤΩ ΤΑ ΞΕΡΑ ΣΑΣ»;;;
Συνάδελφοι και συμπολίτες μας,
Όλα αυτά δεν είναι τυχαία! Η κυβέρνηση της ΝΔ υποσχέθηκε «τζάμπα χρήμα» και κρατικές χρηματοδοτήσεις στο ΣΕΒ, στα επενδυτικά funds, στους Ιδιώτες, κ.α. Από που θα βρεθούν αυτά τα λεφτά;;; Μόνο από τις μειώσεις μισθών, παροχών και συντάξεων;;; Δεν φθάνουν!!!
Η κυβέρνηση της ΝΔ ήρθε αποφασισμένη να ολοκληρώσει το έργο αυτό που άφησε μισοτελειωμένο η προηγούμενη κυβέρνηση! Να «σκουπίσουν» όλα τα ταμειακά διαθέσιμα, δηλ. να τσεπώσουν τα δικά μας λεφτά!
Καλούμε όλους τους φορείς, το Δημοτικό και Περιφερειακό Συμβούλιο να καταδικάσουν και να μην υλοποιήσουν την απαράδεκτη αυτή ενέργεια της κυβέρνησης ΝΔ, που θα έχει αποτέλεσμα την περαιτέρω περικοπή των κοινωνικών δαπανών και την ακόμα μεγαλύτερη επιδείνωση της ζωής των εργαζομένων και συμπολιτών μας, όπως αντιπλημμυρικά έργα, έργα αντισεισμικής θωράκισης, παιδικοί σταθμοί, σχολεία, κοινωνικές δομές, κ.ά.
Καλούμε επίσης τους εργαζόμενους και τους πολίτες να δώσουν τη δική τους απάντηση απέναντι στην κυβέρνηση της ΝΔ και στις εκάστοτε δημοτικές και περιφερειακές αρχές, οι οποίες μπορεί στο μέλλον να επιβάλλουν εις βάρος μας νέα πρόσθετα μέτρα, προκειμένου να καλύψουν τις οικονομικές τους ανάγκες και υποχρεώσεις, μέσα από την αύξηση των δημοτικών τελών, την αξιοποίηση/πώληση της δημοτικής περιουσίας, την εκχώρηση δραστηριοτήτων και υπηρεσιών σε τρίτους, την περαιτέρω μείωση λειτουργικών ή άλλων δαπανών, τις απολύσεις, κ.α.

Μπορεί να αλλάξουν τα κόμματα στην εξουσία, όμως η πολιτική τους …παραμένει πάντα ΙΔΙΑ!
Ρόδος, 09-10-2019

7.10.19

Από το Αρχειο του Παττακου στο ηλεκτρονικο «φακελωμα» των Προσωπικων μας Δεδομενων

Μια από τις πολλές μορφές παραβίασης των εργασιακών μας δικαιωμάτων είναι και η καταγραφή προσωπικών δεδομένων των εργαζομένων (ιδιωτικού & δημόσιου τομέα) στους εργασιακούς μας χώρους μέσω κυκλωμάτων παρακολούθησης, βιντεοσκόπησης και ηχογράφησης.
Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια το φαινόμενο αυτό έχει αρχίσει να λαμβάνει επικίνδυνα μεγάλες διαστάσεις και στην Ελλάδα. Η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων είχε αρχίσει να επιβάλλει πρόστιμα στους εργοδότες μας.
Για το λόγο αυτό, η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ μαζί με τα υπόλοιπα κόμματα της Βουλής (ΣΥΡΙΖΑ,ΚΙΝΑΛ, ΜΕΡΑ25) από κοινού ψήφησαν τον Ν.4624/2019, ώστε να «προστατεύσουν» αποκλειστικά και μόνο τους εργοδότες μας από διοικητικές, αστικές και ποινικές ευθύνες, πρόστιμα και καταβολή αποζημιώσεων!
Πως;;; Ο άνωθεν νόμος (ΝΔ,ΣΥΡΙΖΑ,ΚΙΝΑΛ,ΜΕΡΑ25) με τις γενικόλογες εξαιρέσεις, τους περιορισμούς και τις ρήτρες ευελιξίας στην πράξη αναίρεσε την οποιαδήποτε προστασία των προσωπικών δεδομένων εργαζομένων ακόμη και πολιτών. Αντίστοιχη αναφορά γίνεται και στην έκθεση της επιστημονικής υπηρεσίας της Βουλής!!! Δηλαδή, ΚΑΝΟΝΑΣ είναι το πλήρες φακέλωμα και ΕΞΑΙΡΕΣΗ η προστασία των προσωπικών δεδομένων.
Στην Ελλάδα έχουμε πλούσια εμπειρία από φακελώματα! Δεκάδες χιλιάδες διώξεις, διωγμοί, φυλακίσεις και εκτελέσεις για τα πολιτικά μας φρονήματα, την συμμετοχή μας σε συνδικαλιστικές οργανώσεις, κοινωνικές σχέσεις, θρησκευτικές πεποιθήσεις, φυλετική ή εθνοτική καταγωγή, κ.α. Ήταν οι σκοτεινές περίοδοι από το Ιδιώνυμο του Βενιζέλου, την δικτατορία του Μεταξά, την ναζιστική-φασιστική κατοχή της Ελλάδας με τις κατοχικές κυβερνήσεις (Τσολάκογλου, Λογοθετόπουλου, Ράλλη) έως και την «χούντα των συνταγματαρχών» με τις ευλογίες και την στήριξη των ΗΠΑ.
Κι όμως σήμερα «εν καιρώ δημοκρατίας» γιατί οι κυβερνήσεις, οι δημοτικές αρχές και οι εργοδότες μας συνεχίζουν να θέλουν πιο ασφυκτικά και ηλεκτρονικά να έχουν πρόσβαση στα προσωπικά μας δεδομένα;;; Γιατί δεν σέβονται την ιδιωτική και οικογενειακή μας ζωή;;; Γιατί επιδιώκουν να παρακολουθούν χωρίς να υπάρχει λόγος και αιτία τις τηλεφωνικές και διαδικτυακές μας επικοινωνίες στο χώρο εργασίας;;;
Τα Προσωπικά μας Δεδομένα, οι ειδικές κατηγορίες τους π.χ. τα ευαίσθητα Προσωπικά Δεδομένα, ΟΛΑ είναι Πληροφορίες …ένα εμπορεύσιμο και ακριβό προϊόν, αρκεί να βρεις τον κατάλληλο αγοραστή! Για τον λόγο αυτό, απαιτείται η συλλογή, η επεξεργασία και η αποθήκευσή τους. Αυτό το πρόβλημα πλέον λύνει ο Ν.4624/19, αφού: 
  • στο άρθρο 17, δίνεται η δυνατότητα η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων να είναι ακόμη και …μονοπρόσωπο όργανο!!!
  • στο άρθρο 22, δίνεται η δυνατότητα επεξεργασίας ειδικών κατηγοριών προσωπικών δεδομένων, δηλ. τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα
  • στα άρθρα 24 και 25, δίνεται η δυνατότητα επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων ακόμα και από ιδιωτικούς φορείς και για διαφορετικό σκοπό για τον οποίον είχαν αυτά συλλεχθεί!!!
  • στο άρθρο 27, δίνεται η δυνατότητα παρακολούθησης, βιντεοσκόπησης κι ηχογράφησης των προσωπικών δεδομένων των εργαζομένους στους χώρους εργασίας, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν είτε ως συμπληρωματικές πηγές για την αξιολόγηση του εργαζόμενου, είτε για τον έλεγχο κοινωνικών και υπηρεσιακών σχέσεών του, είτε για την καταγγελία της σύμβασης εργασίας του …δηλ. απόλυση!!!
  • στα άρθρα 29 και 31-35, αναιρούνται όλα τα δικαιώματα εργαζομένων και πολιτών για την πρόσβαση, διόρθωση, εναντίωση και διαγραφή για την συλλογή, επεξεργασία και αποθήκευση των προσωπικών δεδομένων που τους αφορούν!!!
  • στο άρθρο 60, δίνεται η δυνατότητα να αναθέτει ο υπεύθυνος με συμβάσεις σε άλλους ιδιώτες και εταιρίες την επεξεργασία των προσωπικών μας δεδομένων!!!
  • στο άρθρο 70, επιβάλλεται το «προληπτικό φακέλωμα» οποιουδήποτε πολίτη με ποινικοποίηση της σκέψης ότι ενδεχομένως αυτός ενδέχεται στο μέλλον να σκεφτεί την διάπραξη κάποιου ποινικού αδικήματος!!! Η διάταξη αυτή λες και έχει βγει από την ταινία «Minority Report»!!!
Επίσης, θυμίζουμε ότι και πριν από μερικούς μήνες ψηφίστηκε διάταξη για τοποθέτηση χωρίς δημοσίευση «μυστικού πράκτορα» της ΕΥΠ σε κάθε δημόσια υπηρεσία! Οι νομοθεσίες αυτές δεν είναι τυχαίες! Είναι προμελετημένες για την νέα οικονομική κρίση, για τους οικονομικούς και όχι μόνο πολέμους (ΗΠΑ, Ρωσία, Κίνα, ΕΕ).Οι κυβερνήσεις, οι δημοτικές αρχές και οι εργοδότες μας επικαλούνται ψευδεπίγραφα την «ασφάλεια» και το «δημόσιο συμφέρον». Μας παραμυθιάζουν! Εμάς, δηλ. τους πολίτες και τους εργαζομένους …θεωρούν ως ΕΧΘΡΟΥΣ για την κερδοφορία τους και την ανταγωνιστικότητα της Οικονομίας!
Θέλουν να ποινικοποιήσουν τις εργασιακές και υπηρεσιακές σχέσεις μεταξύ των εργαζομένων, ώστε να είμαστε θύματα εκβιασμού και συνεπώς πειθήνια όργανά τους, για να μην υπάρχουν διαμαρτυρίες, καταγγελίες, κινητοποιήσεις, κ.α. απέναντι σ’ αυτές τις πολιτικές που έχουν φτωχοποιήσει κάθε οικογένεια και έχουν τσακίσει κάθε δικαίωμα και ελευθερία μας.
Επιδιώκουν να στοχοποιήσουν τους υπερασπιστές των ανθρώπινων δικαιωμάτων, τους δημοκρατικούς πολίτες και τους πρωτοπόρους εργαζομένους, οι οποίοι συνεχίζουν μέσα σε αντίξοες συνθήκες (διώξεις, απειλές, ποινές, απολύσεις) να αγωνίζονται για την κατάργηση της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο! Για ζωή με αξιοπρέπεια!
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Την ίδια πολιτική ακολουθεί η σημερινή δημοτική αρχή Ρόδου με την απόφασή της για τοποθέτηση και λειτουργία οπτικών μέσων παρακολούθησης και καταγραφής εργαζομένων και πολιτών, οι οποίοι εργάζονται ή επισκέπτονται για διάφορους λόγους το Δημαρχείο Ρόδου!
Η άνωθεν απόφαση θυμίζει το δόγμα «αποφασίζω και διατάξω» της χούντας! Αναρωτιέμαι γιατί δεν έχει συζητηθεί ούτε καν στο Δημοτικό Συμβούλιο της Ρόδου, ώστε όλες οι δημοτικές παρατάξεις και οι σύμβουλοί τους να πάρουν δημόσια θέση για την προσβολή της αξιοπρέπειας, της ιδιωτικής και οικογενειακής ζωής πολιτών και εργαζομένων.
Επίσης, απορίας άξιο είναι το γεγονός ότι δεν είχαν ενημερωθεί τα μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου μας, ώστε μαζί με την Ομοσπονδία μας (ΠΟΕ ΟΤΑ) να καταγγείλουν αυτές τις μεθοδεύσεις της σημερινής δημοτικής αρχής Ρόδου. Ή μήπως η πλειοψηφία του Δ.Σ. και συγκεκριμένα η παράταξη του Μπακίρη Φ. το ήξερε και απλώς «έκανε την πάπια» για να διευκολύνει την δημοτική αρχή;;;
Όμως, δεν θα μπορούσαμε να αφήσουμε ασχολίαστο το γεγονός και τις ευθύνες των προηγούμενων δημοτικών αρχών. Επί διοίκησής τους τοποθετήθηκαν και λειτουργούσαν επί χρόνια παράνομα. Αργότερα, με σκοπιμότητα δεν ξήλωσαν τις κάμερες παρακολούθησης, οι οποίες δεν κατέγραφαν πια αλλά τις άφησαν για να εκφοβίζουν εργαζομένους και πολίτες που δεν γνώριζαν εάν ήταν λειτουργικές ή όχι!
Συνάδελφοι, Συναδέλφισσες, Πολίτες…
Η προστασία της ιδιωτικής και οικογενειακής μας ζωής είναι συνυφασμένη με την προστασία ΟΛΩΝ των προσωπικών μας δεδομένων. Δεν επιτρέπεται να τα εμπιστευτούμε σε «δήθεν» Ανεξάρτητες Αρχές που μόνο ανεξάρτητες ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ, αφού τα μέλη των διοικήσεών τους ορίζονται από την εκάστοτε κυβερνητική πλειοψηφία!
Καλούμε την δημοτική αρχή Ρόδου να ξηλώσει τις κάμερες παρακολούθησης και να φέρει το θέμα αυτό στο Δημοτικό Συμβούλιο. Ας το καταλάβουν ότι με τους εκβιασμούς (κάτω από το τραπέζι) από κάμερες και ηχογραφήσεις οι δημοτικοί υπάλληλοι δεν θα γίνουν συνεργοί στις πολιτικές ιδιωτικοποιήσεων και φτωχοποίησης των συμπολιτών μας!
Καλούμε τα μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου μας να καταγγείλουν δημόσια τις μεθοδεύσεις της δημοτικής αρχής Ρόδου και να ενημερώσουν άμεσα την ΠΟΕ ΟΤΑ για περαιτέρω κλιμάκωση των κινητοποιήσεων μας, ώστε να «ναυαγήσουν τα σχέδια φακελώματος» και εμπορευματοποίησης των προσωπικών δεδομένων πολιτών και εργαζομένων είτε σε χώρους εργασίας είτε σε δημόσιους και κοινόχρηστους χώρους.
Είναι πλέον επιτακτική ανάγκη να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας. Να συγκροτήσουμε άμεσα ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ αφενός για την κατάργηση κάθε ενέργειας συλλογής, επεξεργασίας και αποθήκευσης προσωπικών δεδομένων πολιτών και εργαζομένων σε χώρους εργασίας, δημόσιους και κοινόχρηστους χώρους και αφετέρου την προστασία της ιδιωτικής και οικογενειακής ζωής με σεβασμό στις διαπροσωπικές και κοινωνικές μας σχέσεις.
Καλώ τους πρωτοπόρους εργαζόμενους, τους δημοκρατικούς πολίτες και τους επιστημονικούς φορείς να δηλώσουν την συμμετοχή τους στην ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ στο email: ‘dim77arvanitis@gmail.com’.
Ρόδος, 07-10-2019