25.8.20

Ας μας πουν τι ειναι πιο σημαντικο! Το 5G ή το να Ζεις …με υγεια και ασφαλεια;

Δυστυχώς για άλλη μια φορά διαπιστώνουμε ότι οι δημοτικές αρχές αντιλαμβάνονται εσφαλμένα ή αποσπασματικά την αναγκαιότητα της οδικής ασφάλειας, η οποία συνδέεται άμεσα με την υγεία και ασφάλεια στην εργασίας και την προστασία του περιβάλλοντος.
Είναι αποκαλυπτικά τα επίσημα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, με την χώρα μας να έχει έναν από τους πλέον γερασμένους στόλους οχημάτων. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε: τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης έχουν μέσο όρο ζωής τα 15,7 έτη, τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα τα 18,9 έτη, τα φορτηγά φτάνουν σε ηλικία τα 20,9 χρόνια ενώ τα λεωφορεία τα 20,4.!
Προφανώς όλα τα παραπάνω οχήματα δεν πληρούν καμία από τις προδιαγραφές ασφάλειας, ρύπων και εξοικονόμησης καυσίμων! Έχουν διανύσει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, με την μηχανική τους κατάσταση να είναι σίγουρα αμφισβητήσιμη έως και επικίνδυνη! Είναι γεγονός ότι η αυξημένη ηλικία των οχημάτων συνοδεύεται από μειωμένη οδική ασφάλεια και έχει ως συνέπεια περισσότερα ατυχήματα και μεγαλύτερο αριθμό θυμάτων.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι οι δείκτες επικινδυνότητας του ΕΜΠ (2017), για τα βαρέως τύπου οχήματα ηλικίας 16-20 ετών είναι 33,5 περισσότερες φορές εμπλεκόμενα σε ατυχήματα σε σχέση με αντίστοιχα οχήματα ηλικίας 0-5 ετών. Επίσης, δυστυχώς, ο αριθμός θυμάτων είναι 12,5 φορές μεγαλύτερος από αυτόν των οχημάτων ηλικίας 0-5 ετών. (Εφ. ΘΕΜΑ, 03-04-2019)
Δυστυχώς σύμφωνα με τα στοιχεία του 2019 στους ΟΤΑ, έχει καταγραφθεί ότι κάθε μέρα έχουμε και ένα εργατικό «ατύχημα»! Μόνο τα τελευταία 3 χρόνια, είχαμε 60 νεκρούς και εκατοντάδες τραυματίες. Μήπως να θυμηθούμε το θανατηφόρο εργατικό «ατύχημα» στον Δήμο Τήνου, όπου δύο συνάδελφοί μας βρήκαν τραγικό θάνατο και ένας ακόμη τραυματίστηκε σοβαρά! Ή μήπως να θυμηθούμε τις φωτιές στα λεωφορεία της ΡΟΔΑ (Εφ. Ροδιακή 27-08-15, 25-10-17, 14-09-19), όπου από «τύχη» δεν θρηνήσαμε θύματα;
Αναρωτιόμαστε, τι γίνεται με τον στόλο οχημάτων (κάθε τύπου) στον Δήμο Ρόδου; Είναι γεγονός ότι δεν έχουν δημοσιευτεί επίσημα στοιχεία για τον στόλο οχημάτων του Δήμου Ρόδου. Τεράστιες ευθύνες έχει η «εξαφανισμένη» πλειοψηφία του ΔΣ του Συλλόγου μας και ο Τεχνικός Ασφαλείας! Όμως, σύμφωνα με μαρτυρίες οδηγών, η κατάσταση των οχημάτων είναι τραγική! Ίσως να είναι και ένας από τους πιο γερασμένους στόλους οχημάτων στους ΟΤΑ!
Θυμίζουμε ότι στο παρελθόν έχουν καταλογισθεί πρόστιμα εις βάρος οδηγών υπηρεσιακών οχημάτων από ελεγκτικές αρχές (Τροχαία), αφού δεν πληρούσαν τις προδιαγραφές για την κυκλοφορίας τους στο οδικό δίκτυο! Ενώ δεν ήταν λίγες οι φορές, όπου οδηγοί υπηρεσιακών οχημάτων απειλήθηκαν με ΕΔΕ λόγω άρνησής τους να «οδηγήσουν» ακατάλληλα οχήματα με βλάβες, χωρίς ΚΤΕΟ, κ.α.! Μήπως άλλαξε κάτι σήμερα; Εκτιμούμε πως ΌΧΙ.
Όπως οι προηγούμενες έτσι και η σημερινή δημοτική αρχή Ρόδου, βάζει σε πρώτη προτεραιότητα διάφορους «μοντερνισμούς»! Τρέχει για να εφαρμόσει το 5G, υπογράφοντας Προγραμματική Σύμβαση με τον Δήμο Τρικκαίων! Αλήθεια, πόσο γερασμένος είναι ο αντίστοιχος στόλος οχημάτων του Δήμου Τρικκαίων; Σύμφωνα με δημοσιεύματα (katiousa.gr) το πιο καινούριο απορριμματοφόρο του είναι 15 ετών! Ή να θυμηθούμε την καρότσα απορριμματοφόρου του, που ξεκόλλησε κι έπεσε στο δρόμο, ευτυχώς χωρίς τραυματισμό ανθρώπου;
Ας μας πουν τι είναι πιο σημαντικό! Το 5G ή το να Ζεις …με υγεία και ασφάλεια;
Όμως, δεν είναι μόνο αυτοί οι μοντερνισμοί της σημερινής δημοτικής αρχής Ρόδου! Στην συνάντηση του Αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών με την ΕΥΘΥΤΑ στις 11-08-2020 ακούσαμε τον εκπρόσωπο της δημοτικής αρχής Ρόδου να αναφέρει ότι «εργάζονται πυρετωδώς, προκειμένου να εξασφαλίσουν χρηματοδοτήσεις για έργα, δράσεις και μελέτες που εντάσσονται στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» όπως τα έξυπνα φανάρια που θα αντικαταστήσουν όλους τους σηματοδότες της πόλης.» (Εφ. Ροδιακή).
Δηλ. αντί να εξασφαλίσουν κρατικές χρηματοδοτήσεις (κι όχι δάνεια) για την ανανέωση του γερασμένου κι επικίνδυνου στόλου οχημάτων του Δήμου Ρόδου, όπου σύμφωνα με τους δείκτες επικινδυνότητας (ΕΜΠ) εμπλέκονται περισσότερες φορές σε ατυχήματα που απειλούν τόσο την υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων όσο και για την ασφάλεια των υπόλοιπων χρηστών του οδικού δικτύου, η δημοτική αρχή Ρόδου θα αντικαταστήσει τους σηματοδότες με «έξυπνα φανάρια». «Ή στραβός είναι ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε» λέει η λαϊκή σοφία! Καμιά κουβέντα για την ουσία!
Καλούμε την δημοτική αρχή Ρόδου και τις υπόλοιπες παρατάξεις του Δημοτικού Συμβουλίου, άμεσα να προσκομίσουν, ψηφίσουν και υλοποιήσουν ολοκληρωμένο σχέδιο ανανέωσης του γερασμένου στόλου οχημάτων του Δήμου Ρόδου απαιτώντας κρατική χρηματοδότηση, ώστε μέχρι το τέλος της θητείας τους ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου οχημάτων να μην ξεπερνάει τα 10 έτη (ευρωπαϊκός μέσος όρος, σύσταση αυτοκινητοβιομηχανίας)!
Ρόδος, 25-08-2020

20.8.20

Σχολιο, να κλαψω ή να γελασω;

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες
Διαβάζοντας το Ενημερωτικό Σημείωμα της ΔΑΣΟΤΑ Ρόδου στις 17-08-2020 πραγματικά έμεινα έκπληκτος! Δεν ξέρω αν πρέπει να γελάσω ή να κλάψω! Δεν πίστευα ότι η επικεφαλής αυτής της παράταξης θα έβαζε «αυτογκόλ», δηλ. θα «έδινε στεγνά» και δημόσια τα λάθη στην τακτική της παράταξή της.
Είμαι απογοητευμένος, προβληματισμένος και συνάμα συναισθηματικά φορτισμένος! Πως να σχολιάσω τις λάθος επιλογές και τακτικές της επικεφαλής της ΔΑΣΟΤΑ Ρόδου; Βέβαια, θα μπορούσα να εκμεταλλευτώ αυτήν την κατάσταση ως ένα «ανέλπιστο δώρο»! Να χρησιμοποιήσω έναν καυστικό τίτλο και ένα αντίστοιχο κείμενο με «σκληρή» κριτική! Σίγουρα ΝΑΙ… Θα είχα και όφελος. Πλησιάζει το χρονικό διάστημα που θα αναμετρηθούμε και σε εκλογικές διαδικασίες! Ήταν και η πρώτη σκέψη μου!
Όμως δεν θα το κάνω! Δεν μου φταίνε οι ψηφοφόροι και τα μέλη αυτής της παράταξης. Όλο αυτό το διάστημα έχω επιλέξει να απευθύνομαι στο σύνολο των συναδέλφων με απλό, περιεκτικό και ενωτικό λόγο! Είναι στην άμεση προτεραιότητά μου να αναδειχθούν προβλήματα και καταστάσεις στους χώρους εργασίας μας και να επανακτήσουμε το κλίμα εμπιστοσύνης – αλληλεγγύης ανάμεσά μας! Μέσα από συζητήσεις, ανταλλαγή επιχειρημάτων και εμπειριών να επιλεχθεί η βέλτιστη συλλογική δράση, γιατί τα προβλήματά μας είναι κοινά κι όχι ατομικά!
Έχω ξεκαθαρίσει δημόσια ότι αντίπαλός μου είναι οι πολιτικές-μέτρα που εφαρμόζονται από την εκάστοτε εργοδοσία και κυβέρνηση καθώς επίσης και συγκεκριμένες συνδικαλιστικές παρατάξεις και φορείς. Είναι όλοι αυτοί, που μέσα από ψευδεπίγραφους «κοινωνικούς διαλόγους» συνεργάζονται άψογα εις βάρος όλων μας!
Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι θα «κάνω τα στραβά μάτια» στα λάθη και στις ελλείψεις σχετικά με επιλογές και τακτικές της ΔΑΣΟΤΑ Ρόδου, οι οποίες αύριο μπορεί να είναι επιζήμιες ή να θολώσουν τις διεκδικήσεις για τα δικαιώματά μας! Όμως, συμφωνώ ότι: «Το θέμα δεν είναι να μην κάνουμε λάθη. Όλοι κάνουμε λάθη. Το θέμα είναι να μην κάνουμε ουσιαστικά λάθη και να μπορούμε να τα επανορθώσουμε γρήγορα και αποτελεσματικά», (Λένιν).
Το Ενημερωτικό Σημείωμα της ΔΑΣΟΤΑ Ρόδου είναι αποκαλυπτικό, αφού υπάρχουν αρκετά εύλογα ερωτήματα και προβληματισμοί.
1. Για το ευχαριστήριο προς τον κ. Δήμαρχο. Όντως, η παράταξή τους είχε άγνοια! Όμως, η «άγνοια» δεν είναι πανάκεια ή δικαιολογία για να μην καταγγείλεις δημόσια την στάση του Προέδρου του Συλλόγου μας! Δεν είδαμε καμιά καταγγελία! Ούτε στα email, ούτε στα site! Γιατί, τότε (τέλη Μάη) προτίμησε την σιωπή; Γιατί θυμήθηκε αυτό το γεγονός μετά από σχεδόν 3 μήνες; «Κάθε πράγμα στον καιρό του κι ο κολιός τον Αύγουστο» λέει η λαϊκή σοφία.
2. Για την συζήτηση με την Γεν.Γραμματέα. Καταρχήν, δεν είναι «κακό» να συζητάς με εκπροσώπους της εργοδοσίας! Όμως, αυτό προϋποθέτει να μην έχεις «κρυφή ή αόριστη ατζέντα» από τους εργαζομένους! Δηλ. πριν από την συνάντηση επιβάλλεται να έχεις στείλει ενημερωτικό σημείωμα στους εργαζομένους με τα θέματα συζήτησης και τις βέλτιστες προτάσεις για τα αιτήματά τους.
Τι σημαίνει «ορισμένα θέματα»; Πως επιλέγεις την «βαρύτητα» ή την «επικαιρότητα» των θεμάτων; Τι συμβαίνει στα αιτήματα που είναι εκτός των «ορισμένων θεμάτων»; Π.χ. το ΜΑΠ και το Γάλα για τα έτη 2017, 2018, 2019 και εν μέρει για το 2020… αποδέχεται ή νομιμοποιεί η ΔΑΣΟΤΑ Ρόδου μπροστά στην εργοδοσία, το Περασμένα Ξεχασμένα;
Αλλά κι γι’ αυτά (ορισμένα θέματα) που συζητήθηκαν, υπήρξαν δεσμεύσεις εκ μέρους της εργοδοσίας; Ή μήπως η συνάντηση κατέληξε σε «φιάσκο» και σε απλές – ανούσιες διαπιστώσεις της ΔΑΣΟΤΑ Ρόδου; Ποιος ευθύνεται που οι εργαζόμενοι δεν μπορούν να βγάλουν συμπεράσματα;
Ένας έμπειρος εκπρόσωπος εργαζόμενων έχει αφενός στόχο να δεσμεύσει την εργοδοσία για συγκεκριμένες λύσεις, και αφετέρου να εντοπίσει - κοινοποιήσει τις αιτίες (ενίοτε και τις πολιτικές ευθύνες) πίσω από τις οποίες κρύβεται η εργοδοσία για να μην ικανοποιήσει τα αιτήματα!
3. Ερωτηματικά προκαλεί η εμμονή της ΔΑΣΟΤΑ Ρόδου ως προς τα «Ξενοδοχεία Καραντίνας». Σχετικά με την δημοσιοποίηση των στοιχείων τους, έχοντας ως πρόσχημα την προστασία των εργαζομένων της αποκομιδής σκουπιδιών από την έξαρση του κορονοϊού. Δεν πείθει κανένα! Υπάρχει τεράστια έλλειψη μέτρων προστασίας σε όλες σχεδόν τις υπηρεσίες του Δήμου Ρόδου.
Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν χορηγούνται στους εργαζομένους γάντια μιας χρήσης, ή μη ιατρικές μάσκες μιας χρήσης (όχι υφασμάτινες). Επίσης, σε αρκετά γραφεία και υπηρεσίες που δέχονται κοινό δεν έχουν τοποθετηθεί προστατευτικά Plexiglas, δεν χορηγούνε στις καθαρίστριες απολυμαντικό (π.χ. Dettol) για τον καθαρισμό επιφανειών, δεν έχει επεκταθεί η δυνατότητα για την εξυπηρέτηση κοινού μέσω ραντεβού, δεν υπάρχει επαρκή φύλαξη στις εισόδους κάθε υπηρεσίας για την αποφυγή του συνωστισμού, κ.α.
Γιατί, η ΔΑΣΟΤΑ Ρόδου δεν συζήτησε τις ευθύνες της δημοτικής αρχής Ρόδου για τα άνωθεν ελλιπή μέτρα προστασίας σχεδόν σε όλες τις υπηρεσίες κι εστίασε την συζήτηση αποκλειστικά και μόνο στα «ξενοδοχεία καραντίνας»; Μήπως, η «εμμονή» της εξυπηρετεί άλλες (ή ξένες) σκοπιμότητες;
4. Για την συνάντηση με τον Ιατρό Εργασίας (Ι.Ε.). Θα περιμέναμε από την ΔΑΣΟΤΑ Ρόδου να ξεκινήσει την συζήτηση μαζί του τονίζοντας ότι η θέση Ι.Ε. είναι πάγια και διαρκής ανάγκη και δεν μπορεί να καλύπτεται με απευθείας αναθέσεις και με συμβάσεις ορισμένου χρόνου! Δηλ. θα έπρεπε από την πρώτη στιγμή να γίνει προκήρυξη του ΑΣΕΠ! Γιατί η ΔΑΣΟΤΑ Ρόδου απέφυγε να θίξει αυτό το ζήτημα; Μήπως είναι υπέρ των απευθείας αναθέσεων και των ορισμένων χρόνου συμβάσεων;
Επίσης, δεν αναφέρει πουθενά την άποψή της σχετικά με την αξιολόγηση του έργου και της εκπλήρωσης των αρμοδιοτήτων του Ι.Ε.. Είναι ικανοποιημένη με την παρουσία του στους χώρους εργασίας, με την τήρηση της νομοθεσίας Υγείας και Ασφάλειας στην Εργασία εκ μέρους της εργοδοσίας; Αν ναι, γιατί δεν το δηλώνει δημόσια;
Όσον αφορά την πρόταση της ΔΑΣΟΤΑ Ρόδου για την οργάνωση σεμιναρίου ως προς το «πως και γιατί πρέπει να διεκδικούν τα ΜΑΠ» είναι άστοχη, αφού αυτό είναι αποκλειστική ευθύνη του εργατικού κινήματος! Γιατί δεν βάζει ως προτεραιότητα την συγκρότηση μιας Επιτροπής Αγώνα Υγείας και Ασφάλειας στην Εργασία εκ μέρους των εργαζομένων; Γιατί απαξιώνει αυτήν την συλλογική μορφή δράσης;
Βέβαια, ως προς την «χρήση των ΜΑΠ» οι αρμοδιότητες του Ι.Ε. σύμφωνα με την νομοθεσία αφορούν «επεξηγεί αναγκαιότητα της σωστής χρήσης των ΜΑΠ», «ενημερώνει τους εργαζομένους για τους κινδύνους που προέρχονται από την εργασία τους, καθώς και για τους τρόπους πρόληψής τους» .
Όμως, δεν μπορούμε να καταλάβουμε γιατί η ΔΑΣΟΤΑ Ρόδου, επιρρίπτει την ευθύνη οργάνωσης του σεμιναρίου αποκλειστικά στον Ι.Ε.! Δεν έχει αντίστοιχη αρμοδιότητα – υποχρέωση ο Τεχνικός Ασφαλείας (Τ.Ε.);
Σύμφωνα με την νομοθεσία ο Τ.Α. έχει υποχρέωση «να συμμετέχει στην κατάρτιση και εφαρμογή των προγραμμάτων εκπαίδευσης των εργαζομένων σε θέματα Υγείας και Ασφάλειας»! Γιατί τον «βγάζει έξω από το κάδρο»; Μήπως επειδή ο Τ.Α. είναι υπάλληλος του Δήμου Ρόδου κι ο Ι.Ε. όχι;
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Βρέθηκα σε μια πολύ δύσκολη θέση! Να επισημάνω και να σχολιάσω λάθη και ελλείψεις στην τακτική της πρώην παράταξής μου, από την οποία ορθά παραιτήθηκα τον Μάη του 2018! Ευελπιστώ τα εύλογα ερωτήματα να τους βοηθήσουν!
Για άλλη μια φορά θυμίζω τα λόγια του Λένιν στην ΔΑΣΟΤΑ Ρόδου: «Το θέμα δεν είναι να μην κάνουμε λάθη. Όλοι κάνουμε λάθη. Το θέμα είναι να μην κάνουμε ουσιαστικά λάθη και να μπορούμε να τα επανορθώσουμε γρήγορα και αποτελεσματικά».

Ρόδος, 21-08-2020

ΣΧΟΛΙΟ για ΕΚΤΥΠΩΣΗ

18.8.20

Αυτος που φυτευει το μαρουλι, δεν ειναι παντα αυτος που τρωει τη σαλατα (ισπανικη παροιμια)

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,
Οι δικαιούχοι (εργατοτεχνικό προσωπικό) για τα ΜΑΠ σε χρήμα παρελθόντων ετών, ανάμεναν για ακόμη μια φορά την πληρωμή της δόσης στις αρχές του Αυγούστου! Αναρωτιόμαστε, πως είναι δυνατόν μια «τακτική» οφειλή και μια «γνωστή» διαδικασία, συνεχώς σε κάθε 4μηνο να καθυστερεί η εξόφλησή της;
Μήπως, η δημοτική αρχή Ρόδου για άλλη μια φορά απέδειξε την αδιαφορία της να προγραμματίσει εγκαίρως την εξόφληση της επόμενης δόσης στους δικαιούχους; Υπάρχει χρόνος ακόμη και τώρα για να εκδοθούν, ελεγχθούν και εξοφληθούν τα Χρηματικά Εντάλματα της δόσης! Υπάρχει όμως πολιτική βούληση από την μεριά της εργοδοσίας;
Δυστυχώς, η απάντηση του προέδρου του Συλλόγου μας σε τηλεφωνική επικοινωνία με τους εργαζομένους και δικαιούχους είναι αποκαλυπτική! Τους ενημέρωσε ότι η καταβολή της 4μηνιαίας δόσης θα πραγματοποιηθεί τον επόμενο μήνα (Σεπτέμβρη)! Προφανώς ο πρόεδρος του Συλλόγου μας ανέλαβε καθήκοντα «υπεράσπισης» της σημερινής δημοτικής αρχής Ρόδου για τις καθυστερήσεις. «Παλιά μου τέχνη κόσκινο», λέει μια λαϊκή σοφία!
Δεν είναι εξάλλου η πρώτη φορά που απαξιώνει τα δικαιώματα-αιτήματα των εργαζομένων ή που πνίγει τις διάφορες «καταγγελίες» για να προωθήσει τα συμφέροντα της εκάστοτε εργοδοσίας εις βάρος όλων μας!
Ας μας απαντήσει ο πρόεδρος του Συλλόγου μας για το εργατοτεχνικό προσωπικό:
  • Υπάρχουν ή Όχι, ακατάλληλοι χώροι και συνθήκες εργασίας;
  • Υπάρχει ή Όχι, πεπαλαιωμένος (ίσως και επικίνδυνος) στόλος οχημάτων;
  • Υπάρχει ή Όχι, ανεπαρκής και πλημμελής εφαρμογή της νομοθεσίας Υγείας και Ασφάλειας στην Εργασία; Ο Τεχνικός Ασφαλείας και ο Ιατρός Εργασίας έχουν ευθύνες;
  • Τι θα γίνει με την χορήγηση των ΜΑΠ και του Γάλακτος για τα έτη 2017, 2018, 2019 και εν μέρει 2020; Περασμένα ΝΑΙ, Ξεχασμένα όμως ΟΧΙ…!
  • Ποιες θα είναι οι επιπτώσεις από τις καθυστερήσεις σχετικά με την χορήγηση των ΜΑΠ και του Γάλακτος του τρέχοντος έτους;
Ρητορικά τα ερωτήματα! Τα βιώματά μας στους χώρους εργασίας τα έχουν ήδη απαντήσει! Όλα αυτά τα χρόνια αντί να δώσουν λύσεις στα προβλήματά μας, η πλειοψηφία του Δ.Σ. του Συλλόγου μας «βάζει πλάτη» στην εκάστοτε δημοτική αρχή και κυβέρνηση για περαιτέρω περικοπές!
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Δεν υπάρχει άλλος χρόνος για χάσιμο! Είναι επιτακτική ανάγκη να συγκροτηθεί άμεσα Επιτροπή Αγώνα Υγιεινής και Ασφάλειας στην Εργασία! Σε διαφορετική περίπτωση, οι εργαζόμενοι ανεξαρτήτως σχέσης εργασίας και ειδικότητας, θα είμαστε «θύματα» και της σημερινής δημοτικής αρχής, η οποία δυστυχώς «βαδίζει στα χνάρια» της προηγούμενης!
Καλούμε άμεσα τη δημοτική αρχή Ρόδου να επισπεύσει τις διαδικασίες γιατί υπάρχει ακόμη χρόνος για την εξόφληση της 4μηνιαίας δόσης εντός του Αυγούστου. Οι συνάδελφοί μας έχουν άμεση ανάγκη αυτά τα χρήματα για να καλύψουν τις οικογενειακές τους ανάγκες ή να βοηθήσουν τις οικογένειες των παιδιών τους (ανεργία, περικοπές, απολύσεις). Επίσης, την καλούμε να απαιτήσει νομοθετική ρύθμιση για καταβολή σε Χρήμα των ΜΑΠ για όσα έτη και μήνες αυτά δεν χορηγήθηκαν στους δικαιούχους γιατί είναι δίκαιο το αίτημα του εργατοτεχνικού προσωπικού.
Δεν μένουμε σε απλές διαπιστώσεις! Υπάρχουν λύσεις! Πολιτική βούληση υπάρχει; Ανάμεσα στο ΔΙΚΑΙΟ και το ΑΔΙΚΟ για τους εργαζομένους, τι θα επιλέξει η σημερινή δημοτική αρχή Ρόδου; Σε περίπτωση, όπου επιλέξει να αδικήσει τους συναδέλφους μας, γνωρίζει πολύ καλά ότι θα καταγγείλουμε την στάση της (όπως επανειλημμένα κι αξιόπιστα το πράττουμε)… γιατί «ο εργαζόμενος που φυτεύει το μαρούλι, πρέπει να είναι αυτός που τρώει και τη σαλάτα»… είτε στον ιδιωτικό είτε στον δημόσιο τομέα!
Ρόδος, 18-08-2020

12.8.20

ΟΧΙ στη μεταστεγαση υπηρεσιων του Δημου Ροδου σε μη λειτουργικο κτηριο…

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,
Η συνένωση των πρώην «Καποδιστριακών» Δήμων σε έναν «Καλλικρατικό» για όλο το νησί το 2010, έφερε στην επιφάνεια τις ελλιπείς και προβληματικές κτηριακές υποδομές, αφού οι υπηρεσίες και η πλειοψηφία των εργαζομένων μεταφέρθηκε στις κεντρικές υπηρεσίες του ενιαίου Δήμου Ρόδου.
Όλα αυτά τα χρόνια, ανεξαρτήτως δημοτικής αρχής, βιώσαμε στο πετσί μας τις ελλιπείς και προβληματικές κτηριακές υποδομές αλλά και την «προχειρότητα» με την οποία επιλέχθηκαν αυτές για να στεγάσουν τις κεντρικές υπηρεσίες του Δήμου Ρόδου. Μια επίσκεψη στα κτηριακά συγκροτήματα και τις υποδομές του Δήμου Ρόδου είναι αρκετή! Η πλειοψηφία από αυτές δεν ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες τόσο των πολιτών όσο και των εργαζομένων!
Από τα κριτήρια της εκάστοτε δημοτικής αρχής απουσίαζαν αυτά της εύρυθμης λειτουργίας, του απαραίτητου εξοπλισμού, της υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας και γενικότερα τις τεχνικές προδιαγραφές και την προσβασιμότητα μιας σύγχρονης δημόσιας υπηρεσίας, που σέβεται πολίτες και εργαζομένους!
Η μεταστέγαση των δημοτικών υπηρεσιών σε σύγχρονες κτηριακές υποδομές ήταν και είναι ένα από τα πάγια αιτήματά μας, ώστε να παρέχουμε με ασφάλεια και λειτουργικότητα ποιοτικές υπηρεσίες στους συμπολίτες μας!
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Η αποκατάσταση 5όροφης Πτέρυγας του παλαιού Νοσοκομείου Ρόδου με στόχο την μεταστέγαση κεντρικών δημοτικών υπηρεσιών θα ήταν μια λύση για τον Δήμο Ρόδου. Να αποκτήσει επιτέλους σύγχρονες υποδομές που θα ανταποκρίνονται στις απαραίτητες προδιαγραφές λειτουργικότητας μιας δημόσιας υπηρεσίας!
Όμως, από το 2014 μέχρι και σήμερα, η αποκατάσταση της 5όροφης Πτέρυγας δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί! Δυστυχώς και τα επόμενα χρόνια θα συνεχιστούν οι εργασίες αποκατάστασης. Σήμερα χωρίς την ολοκλήρωσή αυτών των εργασιών, η 5όροφη Πτέρυγα ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να είναι λειτουργική για πολίτες και εργαζομένους!
Υπάρχουν προβληματισμοί από την μεριά των συναδέλφων μας για την λειτουργική κατάσταση όλου του κτηρίου και του περιβάλλοντος αυτού χώρου! Η συνέχιση των εργασιών αποκατάστασης θα θυμίζει κυριολεκτικά «ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ», εκτοπίζοντας τον όποιο διαθέσιμο χώρο στάθμευσης οχημάτων εργαζομένων και πολιτών του περιβάλλοντος χώρου!
Θα τοποθετηθούν κοντέινερ, μπάζα, οικοδομικά υλικά, κ.α. Επιπλέον, θα στηθούν σκαλωσιές για την αποκατάσταση της ατέλειωτης πρόσοψης, ενώ αργότερα για την εγκατάσταση αντικεραυνικής προστασίας θα υπάρχουν και εκσκαφές κατασκευής γείωσης στο έδαφος σε όλη την περίμετρο του κτηρίου!
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες
Με την κοινή λογική ενός απλού ανθρώπου, καταλαβαίνουμε ότι περιορίζεται στο ελάχιστο ο διαθέσιμος περιβάλλοντας χώρος για να εξυπηρετήσει πολίτες και εργαζομένους, αφού θα υπάρχει και έντονη εργοταξιακή κίνηση (οχήματα κάθε τύπου, περιφράξεις, εργατοτεχνίτες) για τις οικοδομικές εργασίες! Υπό αυτές τις συνθήκες δημιουργούνται επιπλέον εμπόδια και αυξάνεται ο κίνδυνος ατυχήματος σε πολίτες και εργαζόμενους!
Επιπλέον, δημιουργούνται εύλογα ερωτήματα ως προς την επιμονή της δημοτικής αρχής Ρόδου στην μεταστέγαση των δημοτικών υπηρεσιών (Δνση Τεχνικών Έργων και Υποδομών, Δνση Οικονομικών Υπηρεσιών) για τα τέλη του Αυγούστου:
  • Πως θα αξιοποιηθεί το Ισόγειο, ο 1ος & 2ος Όροφος, αφού είναι σε εκκρεμότητα (δεν έχει παραληφθεί) ο απαραίτητος εξοπλισμός τους (γραφεία, έπιπλα, βιβλιοθήκες, κ.α.), που προβλέπεται σύμφωνα με την σύμβαση;
  • Που θα τοποθετηθεί με ασφάλεια και λειτουργικότητα το πολυπληθές ΑΡΧΕΙΟ των υπηρεσιών; Ή μήπως το ΑΡΧΕΙΟ αυτό θα παραμείνει στις παλιές κτηριακές υποδομές, δυσκολεύοντας ακόμη περισσότερο την εξυπηρέτηση των πολιτών στις υποθέσεις τους;
  • Πως θα είναι επισκέψιμος (ευπαθείς ομάδες, πολίτες με μειωμένη κινητικότητα, ΑμεΑ, εργαζομένους) ο 1ος και 2ος Όροφος, αφού η λειτουργία-χρήση των ανελκυστήρων προβλέπεται να ολοκληρωθεί μετά τη αποκατάσταση των υπόλοιπων ορόφων; Δηλ. θα ολοκληρωθεί τα επόμενα χρόνια!
  • Πως θα μπορέσει να εργασθεί ο δημοτικός υπάλληλος για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες κάθε πολίτη, όταν στους υπόλοιπους ορόφους και στον περιβάλλοντα χώρο θα συνεχίζονται οι εργασίες αποκατάστασης;
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε την ηχορύπανση, την μόλυνση του αέρα (σκόνη), την οπτική όχληση, την στέρηση της δυνατότητας για φυσικό αερισμό (λόγους υγιεινής, covid-19) εξαιτίας της ηχορύπανσης και της κυκλοφορίας σκόνης από τις εργασίες αποκατάστασης! Ακόμη και ο κεντρικός κλιματισμός θα πρέπει να τεθεί εκτός λειτουργίας για ένα εύλογο χρονικό διάστημα λόγω του παραλληλισμού της 2ης κεντρικής μονάδας! Για ποια τήρηση νομοθεσίας Υγείας και Ασφάλειας στην Εργασία μιλάμε;
Ως δημοτικοί υπάλληλοι αναρωτιόμαστε, πως είναι δυνατόν να συζητάμε με την δημοτική αρχή Ρόδου για την μεταστέγαση κεντρικών υπηρεσιών του Δήμου Ρόδου, οι οποίες εξυπηρετούν καθημερινά εκατοντάδες αιτήματα πολιτών, υπό τις άνωθεν συνθήκες;
Συναδέφισσες, συνάδελφοι,
Γιατί η δημοτική αρχή Ρόδου (ΝΔ) επιμένει στην μεταστέγαση; Μήπως θέλει να εκμεταλλευτεί το θέμα αυτό στην κόντρα της με την προηγούμενη δημοτική αρχή; Κι όμως, οι κομματικές και προσωπικές τους κόντρες – χαρακτηρισμοί μέσα στα Δημοτικά Συμβούλια δεν ενδιαφέρουν καθόλου πολίτες και εργαζομένους!
Ως δημοτικοί υπάλληλοι θέτουμε ως προτεραιότητα την υγεία και ασφάλεια εργαζομένων και πολιτών καθώς και την εύρυθμη λειτουργία των δημοτικών μας υπηρεσιών για την βέλτιστη καθημερινή εξυπηρέτηση των αναγκών των συμπολιτών μας.
ΚΑΛΟΥΜΕ την δημοτική αρχή Ρόδου (ΝΔ) να ΑΝΑΒΑΛΕΙ ΆΜΕΣΑ την προγραμματισμένη για τα τέλη Αυγούστου μεταστέγαση των δημοτικών υπηρεσιών (Δνση Τεχνικών Έργων & Υποδομών, Δνση Οικονομικών Υπηρεσιών), έως ότου ολοκληρωθούν όλες οι εργασίες αποκατάστασης της 5όροφης Πτέρυγας του παλαιού Νοσοκομείου Ρόδου για να είναι πλήρως λειτουργικό και ασφαλές για όλους τους εργαζομένους και τους πολίτες.

Ρόδος, 12-08-2020

10.8.20

Ο αστερισμος της «υβρις»…

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,
Με αφορμή την πρόσφατη κινητοποίηση στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), η κυβέρνηση ΝΔ απέδειξε για άλλη μια φορά ότι είναι ενάντια στα εργασιακά δικαιώματα και κινητοποιήσεις! Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης κατέθεσε αγωγή, ώστε να χαρακτηρισθούν οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα ΚΕΠ ως παράνομες και καταχρηστικές!
Η αγωγή κατά της απεργίας-αποχής μπορεί να απορρίφθηκε αλλά όχι οι συκοφαντικοί χαρακτηρισμοί του Υπουργείου εις βάρος των συναδέλφων μας! Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα (aftodioikisi.gr, ΠΟΣΕ ΚΕΠ) η βασική υπερασπιστική γραμμή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στο δικαστήριο ήταν: πως «οι υπάλληλοι των ΚΕΠ είναι τεμπέληδες»!
Η παραπάνω γραμμή ήρθε να προστεθεί στον «αστερισμό της ύβρις» με τις υπόλοιπες συκοφαντικές δηλώσεις πολιτικών στελεχών εις βάρος των δημοσίων υπαλλήλων! Θυμίζουμε μερικούς από τους χαρακτηρισμούς: «κοπρίτες» (Θ.Πάγκαλος, ΠΑΣΟΚ, 2014), «αμόρφωτοι και τεμπέληδες» (Θ.Φωτίου, ΣΥΡΙΖΑ, 2016), «είναι δημόσιος κίνδυνος» (Β.Λεβέντης, Εν. Κεντρώων, 2018).
Ως δημοτικοί υπάλληλοι βιώνουμε καθημερινά την υποστελέχωση, τις αυθαίρετες μετακινήσεις, τα αλλότρια ή και παράλληλα καθήκοντα και ευρύτερα την απαξίωση κάθε υπηρεσίας και εργαζομένου! Τα ΚΕΠ δεν θα μπορούσαν να διαφέρουν από αυτή την πραγματικότητα! Οι εργαζόμενοι στα ΚΕΠ έχουν φτάσει στα όρια της εργασιακής εξάντλησης!
Καθημερινά αυξάνεται ο φόρτος εργασίας, αναθέσεις με αλλότρια καθήκοντα, νέες αρμοδιότητες και διαδικασίες (ΚΕΠlive), χωρίς να υπάρχει η απαραίτητη στελέχωση για την εύρυθμη λειτουργία τους! Εδώ και χρόνια έχουν να πραγματοποιηθούν μόνιμες προσλήψεις στον κλάδο Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών (ΔΥΠ)! Για ποια αναβάθμιση των ΚΕΠ μιλούσε η κυβέρνηση της ΝΔ;
Θυμίζουμε τις δηλώσεις του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τα ΚΕΠ στις 31-05-2020: «Είναι από τους πιο επιτυχημένους θεσμούς του ελληνικού κράτους και γι' αυτό απολαμβάνουν της εμπιστοσύνης των Ελλήνων πολιτών.»
Αναρωτιόμαστε:
  • τι άλλαξε μέσα σε δύο μήνες, ώστε το αρμόδιο Υπουργείο να «εξυβρίζει» τους εργαζομένους στα ΚΕΠ;
  • γιατί αυτή η επίθεση του Υπουργείου εναντίον της πιο αναγνωρισμένης και επιτυχημένης υπηρεσίας στους ΟΤΑ και των εργαζομένων της;
Συναδελφισσες, συνάδελφοι,
Η επίθεση ενάντια στους εργαζόμενους των ΚΕΠ είναι μέρος της κυβερνητικής πολιτικής (ΝΔ) για να απαξιώσουν τον δημόσιο χαρακτήρα και την κοινωνική προσφορά των ΚΕΠ, να υπονομεύσουν την εξυπηρέτηση των πολιτών, εις αποκλειστικό όφελος των επιχειρήσεων και των συμφερόντων τους!
Ήδη, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης παρουσίασε το πρόγραμμα «ΚΕΠplus», δηλ. την μετατροπή των ΚΕΠ σε Κέντρα Εξυπηρέτησης Επιχειρήσεων με επιπλέον πρόσθεση αρμοδιοτήτων στις υπάρχουσες, υπό την καθοδήγηση των επιχειρήσεων! Κυβέρνηση (ΝΔ) και αρμόδιο Υπουργείο για να ικανοποιήσουν τις «διαρκώς μεταβαλλόμενες» επιχειρηματικές ανάγκες κατέφυγαν στον «κοινωνικό αυτοματισμό», ώστε να απαξιώσουν και να εξευτελίσουν την κοινωνική προσφορά των εργαζομένων και του θεσμού των ΚΕΠ.
Καταδικάζουμε την επίθεση Κυβέρνησης (ΝΔ) και Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης εναντίον της πιο επιτυχημένης υπηρεσίας στους ΟΤΑ και των εργαζομένων της. Καλούμε την «γαλαζοπρασινορόζ» ηγεσία της ΠΟΕ ΟΤΑ να καταγγείλει δημόσια την επίθεση της κυβέρνησης και του αρμόδιου Υπουργείου!
Οι συνάδελφοί μας παρά τις αντιξοότητες και την αδιαφορία της εκάστοτε κυβέρνησης κατάφεραν με σκληρή, καθημερινή εργασία να καταξιώσουν τον θεσμό των ΚΕΠ στη συνείδηση του κόσμου ως μια από τις πιο επιτυχημένες και φιλικές προς τον πολίτη υπηρεσίες στους ΟΤΑ.
Ως δημοτικοί υπάλληλοι ξεκαθαρίζουμε στην κυβέρνηση, τα Υπουργεία και τους επιχειρηματικούς ομίλους ότι δεν θα δεχτούμε καμία μετατροπή, καμία υπονόμευση, καμία αύξηση των αρμοδιοτήτων στα ΚΕΠ εις βάρος της εξυπηρέτησης των πολιτών και των αναγκών τους!
Ρόδος, 09-08-2020