Εισήγηση για αναγνώριση συνάφειας και απασχόλησης κατόχων Μεταπτυχιακών

Σας υποβάλλουμε την κάτωθι εισήγηση, για να την συζητήσετε και ως Σωματείο να την υποβάλλεται ως Υπόμνημα σε όλα τα Κόμματα και του Βουλευτές της περιοχής μας (πλην εγκληματικής οργάνωσης Χρυσής Αυγής), ώστε άμεσα να κατατεθεί ερμηνευτική εγκύκλιος και Νομοθετική Ρύθμιση.
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΟΣ:
Με τις διατάξεις της παρ.3α του άρθρου 9 του Ν.4354/2015 ορίζεται ότι οι κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης, για τίτλους που έχουν χορηγηθεί μετά την λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, προωθούνται κατά δύο (2) Μ.Κ. στην κατηγορία που ανήκουν, ενώ οι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος κατά έξι (6) Μ.Κ.
Επίσης, με τις διατάξεις της παρ.3β του άρθρου 9 του Ν.4354/2015 ορίζεται ότι η κατάταξη στα προωθημένα Μ.Κ. πραγματοποιείται μόνο όταν το περιεχόμενο των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών είναι «συναφές» με το αντικείμενο «απασχόλησης» του υπαλλήλου, όπως προκύπτει από την προκήρυξη της θέσεως κατά την πλήρωση ή την περιγραφή της θέσης εργασίας από τον οργανισμό της Υπηρεσίας.
Κρίσιμα, επομένως στοιχεία για την εφαρμογή της παρ.3 του άρθρου 9 του Ν.4354/2015 είναι οι έννοιες των όρων «συναφής» και «απασχόληση», τις οποίες έχει ερμηνεύσει το Τμήμα ΣΤ του Νομικού Συμβούλιου του Κράτους με την εκδοθείσα Γνωμοδότηση 15/2010, η οποία αναφέρει:
Α) Η έννοια της «συνάφειας» δεν σημαίνει ούτε πλήρη, ούτε και μερική ακόμη ταύτιση του περιεχομένου των μεταπτυχιακών σπουδών και της απασχολήσεως του υπαλλήλου και ότι το περιεχόμενο των μεταπτυχιακών σπουδών μπορούσε να είναι και ξένο προς το καθεαυτό αντικείμενο απασχολήσεως του υπαλλήλου αρκεί να περιλαμβάνεται σε μια από τις αρμοδιότητες της υπηρεσίας του.
Β) Το Υπηρεσιακό Συμβούλιο θα αποφασίσει, στα πλαίσια της αποκλειστικής αρμοδιότητας που του παρέχει ο νόμος, για τη συνάφεια ή μη του περιεχομένου των μεταπτυχιακών σπουδών του ενδιαφερομένου με κάποιο από τα αντικείμενα αρμοδιότητας της υπηρεσίας του.
Γ) Η υπηρεσιακή αρμοδιότητα δεν είναι απαραίτητο να ανάγεται στα συγκεκριμένα καθήκοντα, τα οποία ασκεί ο υπάλληλος μια δεδομένη στιγμή, δηλ. δεν είναι απαραίτητο ο υπάλληλος να ασκεί τα συγκεκριμένα καθήκοντα κατά το χρόνο που υποβάλλει την αίτηση, αφού και στην συγκεκριμένη περίπτωση ως ζήτημα πραγματικό ανήκει αποκλειστικώς στην αρμοδιότητα του Υπηρεσιακού Συμβουλίου για να αποφανθεί κατόπιν υπαγωγής των πραγματικών περιστατικών της υπόθεσης στις νομικές  έννοιες «συνάφεια» και απασχόλησης».
Δυστυχώς από το 2015 μέχρι και σήμερα, ως κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών, οι οποίοι αναγνωρίστηκαν θετικά είτε από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο είτε από την Ειδική Επιτροπή του ΑΣΕΠ (τριμελές όργανο), είμαστε μάρτυρες της αντίθετης στάσης των Επιτρόπων του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Η στάση τους να αμφισβητούν τις αποφάσεις των Υπηρεσιακών Συμβουλίων και της Ειδικής Επιτροπής του ΑΣΕΠ, έχει ως αποτέλεσμα να μην εφαρμόζεται η κατάταξή μας στα προωθημένα Μ.Κ., αφού μια σειρά από Πράξεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου, από το 2015 μέχρι και σήμερα είναι αρνητικές με τα χρηματικά εντάλματά μας να μην θεωρούνται!
Είναι γεγονός ότι η κατάσταση αυτή επιδεινώθηκε δραστικά εις βάρος των υπαλλήλων, εξαιτίας της μεταφοράς αρμοδιοτήτων με νομοθετικές διατάξεις στους ΟΤΑ α & β βαθμού, χωρίς να υπάρχει το απαραίτητο προσωπικό και οι αντίστοιχοι πόροι.
Έτσι, σε συνδυασμό και με το πάγωμα και τους περιορισμούς προσλήψεων στον δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα, οι διοικήσεις των ΟΤΑ α & β βαθμού, για να ασκήσουν τις αρμοδιότητες αυτές, σύννομα προχωρούσαν σε συχνές μετακινήσεις προσωπικού με απόφασή τους χωρίς να προηγηθεί αίτηση του υπαλλήλου, χωρίς να υπάρχει κάποιος περιορισμός, ώστε για την μετακίνηση να ληφθεί υπόψη και το γνωστικό υπόβαθρο του υπαλλήλου, όπως αυτό προκύπτει και μέσα από το περιεχόμενο των πτυχιακών και μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών τους.
Σύμφωνα με τα άνωθεν, φανερώνεται ότι το πρόβλημα εις βάρος των υπαλλήλων, οι οποίοι κατέχουν μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών, δεν είναι διαδικαστικό πρόβλημα αλλά αποκλειστικά νομοθετικό, το οποίο απαιτεί:
1) την έκδοση ερμηνευτικής εγκυκλίου της παρ.3β του Άρθρου 9 του Ν.4354/2015, με την οποία να αποσαφηνίζονται οι όροι «συναφείς» και «απασχόλησης» σύμφωνα με την Γνωμοδότηση 15/2010 του ΝΣΚ,
και
2) την κατάθεση νομοθετικής ρύθμισης για τροποποίηση της παρ. 3β του άρθρου 9 του Ν.4354/2015, ως κάτωθι:
«β. Η κατάταξη στα Μ.Κ. της προηγούμενης  περίπτωσης πραγματοποιείται μόνο όταν το περιεχόμενο του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών είναι συναφές με αντικείμενο του φορέα στον οποίο απασχολείται ο υπάλληλος.»
Ρόδος, 23-10-2018
Από το Blogger.