Υπομνημα για την αυτοδικαιη καταταξη σε ανωτερη κατηγορια των σε προσωποπαγη θεση πρωην Δημ.Αστυνομων
Σας υποβάλλουμε την κάτωθι εισήγηση, ώστε ως συλλογικοί φορείς (Σωματεία, Ομοσπονδία, Επιτροπές Αγώνα) να συζητήσετε για το ζήτημα αυτό και να οργανώσετε κινητοποιήσεις - παρεμβάσεις στο Ελεγκτικό Συνέδριο, στους κατά τόπους Επιτρόπους και στο αρμόδιο Υπουργείο, ώστε να ξεπεραστούν τα όποια εμπόδια εμφανίζονται είτε από το Ελεγκτικό Συνέδριο είτε από την Κυβέρνηση εις βάρος των εργαζομένων και πρώην Δημοτικών Αστυνομικών για την αναδρομική κατάταξή τους σε ανώτερη κατηγορία.
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΟΣ:
Η εφαρμογή του άρθρου 19 του Ν.4325/2015 και σύμφωνα με την ερμηνευτική εγκύκλιο 14/2015, οι αρμόδιες υπηρεσίες των δήμων προχώρησαν στην έκδοση διαπιστωτικών πράξεων για την αυτοδίκαιη κατάληψης οργανικής θέσης κλάδου δημοτικής αστυνομίας.
Με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ρόδου, που αποφασίστηκε η μη επανασύσταση της Δημοτικής Αστυνομίας, οι οργανικές θέσεις των δημοτικών αστυνομικών, οι οποίες είχαν επανασυσταθεί, καταργήθηκαν. Όσοι κατείχαν αυτές, βάση διάταξης νόμου κατατάχθηκαν σε συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις άλλων υπηρεσιών των οικείων δήμων με βάση τα τυπικά τους προσόντα.
Επειδή, με την παρ. 3 του άρθρου 99 του Ν.4483/2017, που τροποποίησε την παράγραφο 3β του άρθρου 19 του ν. 4325/2015, αφενός δόθηκε η δυνατότητα κατάταξής μας σε κλάδους της ίδιας ή ανώτερης κατηγορίας, με βάση τα τυπικά προσόντα που κατέχουμε κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης και αφετέρου η κατάταξη αυτή αφορούσε αποκλειστικά προσωποπαγείς θέσεις και όχι οργανικές.
Επειδή οι προσωποπαγείς θέσεις συστήνονται είτε με νόμο είτε με υπουργική απόφαση, αφενός είναι εξαρτημένες άμεσα με το πρόσωπο που τις καταλαμβάνει, και αφετέρου στην νομοθεσία δεν νοείται η ύπαρξη κενής προσωποπαγής θέσης.
Ως δικαιούχοι για κατάταξη σε ανώτερη κατηγορία, βάση της παρ.3β του άρθρου 19 του ν. 4325/2015 όπως ισχύει:
α) δεν εμπίπτουμε στις διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 76 του ΚΚΔΚΥ, αφού εκεί αφενός γίνεται σαφής αναφορά για κενή θέση, άρα οργανική και όχι προσωποπαγής, και αφετέρου για αίτηση μετάταξης υπαλλήλου και όχι για αυτοδίκαιη κατάταξη υπαλλήλου βάση νομοθετικής διάταξης
β) δεν εμπίπτουμε στις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 76 του ΚΚΔΚΥ, αφού σε απάντηση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, ως αρμόδιου οργάνου για έλεγχο αποφάσεων των ΟΤΑ, με το υπ’ αριθμ. 7931/07-02-2018 έγγραφό της, επιστράφηκαν οι πράξεις μετάταξης εξαιτίας της αυτοδίκαιης εφαρμογής της παρ.3β του άρθρου 19 του ν. 4325/2015 όπως ισχύει (κατάταξη σε ανώτερη κατηγορία), δίνοντας σχετικές οδηγίες στις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Ρόδου.
γ) δεν εμπίπτουμε στις διατάξεις της παρ.2 του άρθρου 76 του ΚΚΔΚΥ, αφού με παρ. 3 του άρθρου 99 του Ν.4483/2017 και την εγκύκλιο 33/2017, νομοθετείται η κατάταξη μας και όχι μετάταξή μας σε προσωποπαγή θέση και σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας, χωρίς να ισχύει ο περιορισμός της οκταετίας του άρθρου 76 παρ.2 του Ν.3584/2007, ο οποίος αφορά μετατάξεις και εργαζομένους με οργανικές θέσεις για τις οποίες ισχύουν οι προϋποθέσεις της παρ. 1 του άρθρου 76 του ΚΚΔΚΥ.
δ) δεν εμπίπτουμε στην παρ.4 του άρθρου 76 του ΚΚΔΚΥ, αφού δεν καταλαμβάνουμε οργανική θέση, με αποτέλεσμα να μην περιορίζεται το δικαίωμα πρόσβασης των άλλων δημοτικών υπαλλήλων με αντίστοιχα τυπικά προσόντα, οι οποίοι επιδιώκουν την μετάταξή τους σε ανώτερη κατηγορία σε οργανική θέση του ίδιου κλάδου με εμάς.
Επειδή, λόγω δυσανάλογων καθυστερήσεων από τις υπηρεσίες προσωπικού και εξαιτίας της άρνησης μερικών Επιτρόπων του Ελεγκτικού Συνεδρίου, έχουμε ήδη βρεθεί από το τέλος του 2015 ως εργαζόμενοι με προσωποπαγείς θέσεις σε δυσμενέστερη μισθολογική κατάσταση από το σύνολο των δημοσίων και δημοτικών υπαλλήλων, που επανακατατάχθηκαν στο νέο Μισθολόγιο (Ν.4354/2015) σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.13 του άρθρου 25 του Ν.4354/2015 όπως ισχύει (άρθρο 44 του Ν.4569/2018).
Επειδή, δεν εφαρμόζεται αναλογική ή ουσιαστική ισότητα, που καθιερώνεται στο άρθρο 4 §1 Σ., η οποία επιβάλει την όμοια μεταχείριση των όμοιων και την διαφοροποιημένη μεταχείριση των ανόμοιων περιπτώσεων, αφού:
α) μέσω της κατάταξή μας καταλαμβάνουμε θέσεις προσωποπαγείς και όχι οργανικές,
β) ως κατηγορία εργαζομένων διαφοροποιηθήκαμε ήδη από το 2013 από τους υπόλοιπους, λόγω της βίαιης και χωρίς υπαιτιότητά μας εφαρμογής εις βάρος μας «διαθεσιμότητας», το οποίο μας στέρησε το δικαίωμα να προσφέρουμε την εργασία μας.
Επειδή, καταστρατηγήθηκε η αρχή της αξιοκρατίας, που καθιερώθηκε στο άρθρο 5 §1 Σ, αφού:
α) το 2013 τεθήκαμε σε «διαθεσιμότητα» χωρίς να υπάρχουν κριτήρια και αξιολόγηση για την προσωπική μας αξία και τις ικανότητές μας για τις θέσεις εργασίας μας, και
β) καταργήθηκαν όλες οι κενές οργανικές θέσεις το 2011 και μερικώς το 2013 των Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας βάση νόμου χωρίς καμιά αξιολόγηση ή έκθεση αιτιολόγησης με αποτέλεσμα οι δημότες να στερηθούν ή να λάβουν υποβαθμισμένες δημοτικές παροχές και υπηρεσίες. Για το λόγο αυτό, δηλ. την επίτευξη του δημοσίου συμφέροντος (ικανοποίηση αναγκών των δημοτών), ο νομοθέτης με την ψήφιση του άρθρου 99 του Ν.4483/2017, που τροποποίησε την παρ.3β του άρθρου 19 του ν. 4325/2015, μας κατέταξε σύμφωνα με τα τυπικά μας προσόντα αναγνωρίζοντας το μορφωτικό μας επίπεδο και τις δεξιότητές μας (πτυχία) σε προσωποπαγείς θέσεις ανώτερης κατηγορίας και όχι σε οργανικές. Έτσι, έδωσε τη δυνατότητα στις δημοτικές αρχές να καλύψουν τις ανάγκες στελέχωσης των υπηρεσιών στους δήμους είτε με προσλήψεις μέσω προκήρυξης των κενών οργανικών θέσεων του ΟΕΥ είτε με την κάλυψή τους από το ήδη υπάρχον προσωπικό, χωρίς να είμαστε εμείς εμπόδιο σ’ αυτούς.
ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΟΣ:
Η εφαρμογή του άρθρου 19 του Ν.4325/2015 και σύμφωνα με την ερμηνευτική εγκύκλιο 14/2015, οι αρμόδιες υπηρεσίες των δήμων προχώρησαν στην έκδοση διαπιστωτικών πράξεων για την αυτοδίκαιη κατάληψης οργανικής θέσης κλάδου δημοτικής αστυνομίας.
Με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ρόδου, που αποφασίστηκε η μη επανασύσταση της Δημοτικής Αστυνομίας, οι οργανικές θέσεις των δημοτικών αστυνομικών, οι οποίες είχαν επανασυσταθεί, καταργήθηκαν. Όσοι κατείχαν αυτές, βάση διάταξης νόμου κατατάχθηκαν σε συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις άλλων υπηρεσιών των οικείων δήμων με βάση τα τυπικά τους προσόντα.
Επειδή, με την παρ. 3 του άρθρου 99 του Ν.4483/2017, που τροποποίησε την παράγραφο 3β του άρθρου 19 του ν. 4325/2015, αφενός δόθηκε η δυνατότητα κατάταξής μας σε κλάδους της ίδιας ή ανώτερης κατηγορίας, με βάση τα τυπικά προσόντα που κατέχουμε κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης και αφετέρου η κατάταξη αυτή αφορούσε αποκλειστικά προσωποπαγείς θέσεις και όχι οργανικές.
Επειδή οι προσωποπαγείς θέσεις συστήνονται είτε με νόμο είτε με υπουργική απόφαση, αφενός είναι εξαρτημένες άμεσα με το πρόσωπο που τις καταλαμβάνει, και αφετέρου στην νομοθεσία δεν νοείται η ύπαρξη κενής προσωποπαγής θέσης.
Ως δικαιούχοι για κατάταξη σε ανώτερη κατηγορία, βάση της παρ.3β του άρθρου 19 του ν. 4325/2015 όπως ισχύει:
α) δεν εμπίπτουμε στις διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 76 του ΚΚΔΚΥ, αφού εκεί αφενός γίνεται σαφής αναφορά για κενή θέση, άρα οργανική και όχι προσωποπαγής, και αφετέρου για αίτηση μετάταξης υπαλλήλου και όχι για αυτοδίκαιη κατάταξη υπαλλήλου βάση νομοθετικής διάταξης
β) δεν εμπίπτουμε στις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 76 του ΚΚΔΚΥ, αφού σε απάντηση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, ως αρμόδιου οργάνου για έλεγχο αποφάσεων των ΟΤΑ, με το υπ’ αριθμ. 7931/07-02-2018 έγγραφό της, επιστράφηκαν οι πράξεις μετάταξης εξαιτίας της αυτοδίκαιης εφαρμογής της παρ.3β του άρθρου 19 του ν. 4325/2015 όπως ισχύει (κατάταξη σε ανώτερη κατηγορία), δίνοντας σχετικές οδηγίες στις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Ρόδου.
γ) δεν εμπίπτουμε στις διατάξεις της παρ.2 του άρθρου 76 του ΚΚΔΚΥ, αφού με παρ. 3 του άρθρου 99 του Ν.4483/2017 και την εγκύκλιο 33/2017, νομοθετείται η κατάταξη μας και όχι μετάταξή μας σε προσωποπαγή θέση και σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας, χωρίς να ισχύει ο περιορισμός της οκταετίας του άρθρου 76 παρ.2 του Ν.3584/2007, ο οποίος αφορά μετατάξεις και εργαζομένους με οργανικές θέσεις για τις οποίες ισχύουν οι προϋποθέσεις της παρ. 1 του άρθρου 76 του ΚΚΔΚΥ.
δ) δεν εμπίπτουμε στην παρ.4 του άρθρου 76 του ΚΚΔΚΥ, αφού δεν καταλαμβάνουμε οργανική θέση, με αποτέλεσμα να μην περιορίζεται το δικαίωμα πρόσβασης των άλλων δημοτικών υπαλλήλων με αντίστοιχα τυπικά προσόντα, οι οποίοι επιδιώκουν την μετάταξή τους σε ανώτερη κατηγορία σε οργανική θέση του ίδιου κλάδου με εμάς.
Επειδή, λόγω δυσανάλογων καθυστερήσεων από τις υπηρεσίες προσωπικού και εξαιτίας της άρνησης μερικών Επιτρόπων του Ελεγκτικού Συνεδρίου, έχουμε ήδη βρεθεί από το τέλος του 2015 ως εργαζόμενοι με προσωποπαγείς θέσεις σε δυσμενέστερη μισθολογική κατάσταση από το σύνολο των δημοσίων και δημοτικών υπαλλήλων, που επανακατατάχθηκαν στο νέο Μισθολόγιο (Ν.4354/2015) σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.13 του άρθρου 25 του Ν.4354/2015 όπως ισχύει (άρθρο 44 του Ν.4569/2018).
Επειδή, δεν εφαρμόζεται αναλογική ή ουσιαστική ισότητα, που καθιερώνεται στο άρθρο 4 §1 Σ., η οποία επιβάλει την όμοια μεταχείριση των όμοιων και την διαφοροποιημένη μεταχείριση των ανόμοιων περιπτώσεων, αφού:
α) μέσω της κατάταξή μας καταλαμβάνουμε θέσεις προσωποπαγείς και όχι οργανικές,
β) ως κατηγορία εργαζομένων διαφοροποιηθήκαμε ήδη από το 2013 από τους υπόλοιπους, λόγω της βίαιης και χωρίς υπαιτιότητά μας εφαρμογής εις βάρος μας «διαθεσιμότητας», το οποίο μας στέρησε το δικαίωμα να προσφέρουμε την εργασία μας.
Επειδή, καταστρατηγήθηκε η αρχή της αξιοκρατίας, που καθιερώθηκε στο άρθρο 5 §1 Σ, αφού:
α) το 2013 τεθήκαμε σε «διαθεσιμότητα» χωρίς να υπάρχουν κριτήρια και αξιολόγηση για την προσωπική μας αξία και τις ικανότητές μας για τις θέσεις εργασίας μας, και
β) καταργήθηκαν όλες οι κενές οργανικές θέσεις το 2011 και μερικώς το 2013 των Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας βάση νόμου χωρίς καμιά αξιολόγηση ή έκθεση αιτιολόγησης με αποτέλεσμα οι δημότες να στερηθούν ή να λάβουν υποβαθμισμένες δημοτικές παροχές και υπηρεσίες. Για το λόγο αυτό, δηλ. την επίτευξη του δημοσίου συμφέροντος (ικανοποίηση αναγκών των δημοτών), ο νομοθέτης με την ψήφιση του άρθρου 99 του Ν.4483/2017, που τροποποίησε την παρ.3β του άρθρου 19 του ν. 4325/2015, μας κατέταξε σύμφωνα με τα τυπικά μας προσόντα αναγνωρίζοντας το μορφωτικό μας επίπεδο και τις δεξιότητές μας (πτυχία) σε προσωποπαγείς θέσεις ανώτερης κατηγορίας και όχι σε οργανικές. Έτσι, έδωσε τη δυνατότητα στις δημοτικές αρχές να καλύψουν τις ανάγκες στελέχωσης των υπηρεσιών στους δήμους είτε με προσλήψεις μέσω προκήρυξης των κενών οργανικών θέσεων του ΟΕΥ είτε με την κάλυψή τους από το ήδη υπάρχον προσωπικό, χωρίς να είμαστε εμείς εμπόδιο σ’ αυτούς.
αιτούμαστε
Την επανεξέταση για έγκριση των Χρηματικών Ενταλμάτων μας, όπως προβλέπονται λόγω της αυτοδίκαιης βάση νόμου κατάταξής μας σε ανώτερη κατηγορία, κλάδου προσωποπαγούς θέσης.
Ρόδος, 12-12-2018