η «ξυλινη» γλωσσα και η «σκληρη» πραγματικοτητα…

Με αφορμή το βαρύ φόρο αίματος που πληρώνουμε κάθε χρόνο στην άσφαλτο διαπιστώνουμε την διαχρονική χρήση της «ξύλινης γλώσσας» και από τις εκάστοτε δημοτικές αρχές (ΠΑΣΟΚ,ΝΔ) στις ημερίδες-εκδηλώσεις για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων.
Θυμίζουμε τις δηλώσεις και υποσχέσεις (29-03-2014) του τότε υποψηφίου δημάρχου Ρόδου κ. Χατζηδιάκου για: «σωστή και συστηματική πρόληψη, συνεργασία όλων των αρμόδιων φορέων και υπηρεσιών, νοοτροπία σωστής οδηγικής συμπεριφοράς, διοργάνωση εκπαιδευτικών και ενημερωτικών δράσεων, ύπαρξη σωστών υποδομών και ενός οδικού δικτύου, το οποίο θα ανταποκρίνεται πλήρως στις σύγχρονες απαιτήσεις και τις διατάξεις της νομοθεσίας.»
Θυμίζουμε επίσης τις πρόσφατες δηλώσεις (23-07-2020) του νυν δημάρχου Ρόδου κ. Αντώνη Β. Καμπουράκη για: «υπεύθυνη οδική συμπεριφορά, συγκέντρωση, προσωπική ευθύνη, απαιτείται μια νέα προσέγγιση σεβασμού και ευθύνης, εκπαίδευση του μαθητικού πληθυσμού, ο νόμος πρέπει να επιβάλλεται, και οι παραβάτες του να τιμωρούνται, έργα και παρεμβάσεις, στο οδικό δίκτυο.»
Από τις δηλώσεις κάθε δημοτικής αρχής Ρόδου, διαπιστώνουμε σε γενικές γραμμές την ταύτισή τους στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας, εστιάζοντας περισσότερο στην προσωπική ευθύνη, στην νοοτροπία - οδική συμπεριφορά, στην επιβολή του νόμου με πρόστιμα, παρά στις σωστές υποδομές, στα έργα και παρεμβάσεις για ένα σύγχρονο και ασφαλές οδικό δίκτυο. Ας αναρωτηθούμε γιατί συμβαίνει αυτό; Μήπως είναι κεντρική πολιτική κατεύθυνση;
Η εκάστοτε κυβέρνηση γνωρίζει ότι η Ελλάδα αφενός κατέχει την τρίτη υψηλότερη θέση στους δείκτες θνησιμότητας από τροχαία ατυχήματα μεταξύ παιδιών, εφήβων και νέων έως 25 ετών και αφετέρου έχει έναν από τους πλέον γερασμένους στόλους οχημάτων στην Ε.Ε! Επίσης, είναι γνωστό ότι η αυξημένη ηλικία των οχημάτων έχει ως συνέπεια περισσότερα ατυχήματα και μεγαλύτερο αριθμό θυμάτων. Αυτά τα στοιχεία σε συνδυασμό με την κατάσταση του οδικού δικτύου σε αρκετές περιοχές αποδεικνύει ότι η οδική ασφάλεια είναι κυρίως πολιτικό και οικονομικό ζήτημα!
Μερικά οικονομικά στοιχεία είναι χαρακτηριστικά και της αντίστοιχης πολιτικής ευθύνης. Κάθε βαριά τραυματισμένος κοστίζει περίπου €30.000 και κάθε ελαφριά τραυματισμένος €3.000. Η οικονομία επιβαρύνεται ετησίως με δαπάνες άνω των 14 εκατ. ευρώ, κ.α. Αναρωτιόμαστε γιατί η εκάστοτε κυβέρνηση δεν χρηματοδοτεί δράσεις για σωστές υποδομές, έργα και παρεμβάσεις για ένα σύγχρονο και ασφαλές οδικό δίκτυο; Μήπως η εκάστοτε κυβέρνηση αποδέχεται την λογική κόστους – οφέλους; Δηλ. δεν την συμφέρει οικονομικά η χρηματοδότηση των φορέων του δημοσίου για την αντικατάσταση του γερασμένου στόλου οχημάτων τους. 
Οι εκάστοτε κυβερνήσεις (ΠΑΣΟΚ,ΝΔ,ΣΥΡΙΖΑ) επικαλούνται διαχρονικά την προσωπική ευθύνη, ώστε να αποφύγουν την χρηματοδότηση για ένα σύγχρονο και ασφαλές οδικό δίκτυο. Μήπως «παίζουν» με τις στατιστικές - πιθανότητες εμπλοκής υπηρεσιακών οχημάτων σε τροχαία ατυχήματα; Είναι γνωστό άλλωστε, ότι στις περιπτώσεις αυτές θα «ρίξουν» τις ευθύνες στους δημοσίους υπαλλήλους – οδηγούς των υπηρεσιακών οχημάτων!
Δυστυχώς εκτιμούμε ότι αυτή η κυβερνητική πολιτική ακολουθείτε και από τις εκάστοτε δημοτικές αρχές σε πανελλαδικό επίπεδο! Δεν είναι τυχαίο οι δημοτικές αρχές να αποσυνδέουν την οδική ασφάλεια τόσο από την αναγκαιότητα αντικατάσταση του γερασμένου στόλου οχημάτων τους όσο και από την υγεία και ασφάλεια στην εργασία. Η «σκληρή» πραγματικότητα στους ΟΤΑ αποτυπώνεται με τραγικό τρόπο στους χώρους εργασίας μας, όπου μόνο τα τελευταία 3 χρόνια, είχαμε 60 νεκρούς και εκατοντάδες τραυματίες.
Δυστυχώς, η πλειοψηφία της ηγεσίας του ΔΣ του Συλλόγου μας παραμένει «εξαφανισμένη»! Ο πρόεδρος και τα μέλη της παράταξής του επιβάλλουν εις βάρος όλων μας …«σιωπή ιχθύος» για την επικινδυνότητα του γερασμένου στόλου οχημάτων, που αντί να αποσυρθεί άμεσα …βρίσκεται ακόμα σε κυκλοφορία!
Ως εργαζόμενοι βιώνουμε διαχρονικά (ιδίως από το 2010 και μετά) ότι οι δημοτικές αρχές Ρόδου, ανεξαρτήτως χρώματος και σύνθεσης, συνεχίζουν την ίδια τακτική! Κάθε φορά σε εκδηλώσεις και επετείους ακούμε «εύηχα» λόγια με «ξύλινη» γλώσσα, αντί για ουσιαστικά μέτρα και πράξεις εντός του Δημοτικού Συμβουλίου Ρόδου!
Ευελπιστούμε ότι στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο Ρόδου, η δημοτική αρχή Ρόδου και οι υπόλοιπες παρατάξεις του Δημοτικού Συμβουλίου, θα αναλάβουν πρωτοβουλίες για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανανέωσης του γερασμένου στόλου οχημάτων του Δήμου Ρόδου απαιτώντας κρατική χρηματοδότηση, ώστε μέχρι το τέλος της θητείας τους ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου οχημάτων να μην ξεπερνάει τα 10 έτη (ευρωπαϊκός μέσος όρος, σύσταση αυτοκινητοβιομηχανίας)!
Δεν πάει άλλο να αναρωτιόμαστε, τι γίνεται με τον στόλο οχημάτων (κάθε τύπου) στον Δήμο Ρόδου! Το θέμα αυτό απειλεί την υγεία και ασφάλεια όχι μόνο των δημοτικών υπαλλήλων αλλά ευρύτερα όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου! Είναι καιρός να αναλάβουμε δράσεις μέσα στην κοινωνία για να αναδείξουμε την επικινδυνότητα του γερασμένου στόλου οχημάτων του Δήμου Ρόδου!
Ρόδος, 05-10-2020
Από το Blogger.