Επιστολη για την Αποχη απο την Αξιολογηση
Αισθάνομαι ότι αρκετοί από εσάς είστε προβληματισμένοι για το αν θα συμμετέχετε ή όχι στην ΑΠΟΧΗ κατά της Αξιολόγησης. Υπάρχει δίκαιη αξιολόγηση; Ποιος είναι ο στόχος της αξιολόγησης; Είναι λογικό να έχετε αμφιβολίες.
Με την παρούσα επιστολή θα ήθελα να σας καταθέσω πως έχω βιώσει την αξιολόγηση με την κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας. Βρέθηκα με άλλους συναδέλφους να έχουμε αξιολογηθεί λίγο πιο πάνω από 8 (4 μόρια). Υστερούσαμε στα μόρια για την κινητικότητα, οπότε είμασταν με το ένα πόδι εκτός των αποτελεσμάτων της Ανακοίνωσης του ΑΣΕΠ.
Οι περισσότεροι συνάδελφοι είχαν αξιολογηθεί από 9-9,5 (6 μόρια) ενώ κάποιοι ελάχιστοι και πάνω από 9,5 (8 μόρια)! Ο βαθμός της αξιολόγησης δεν είχε καμιά σχέση με αξιοκρατία, αλλά με το ποιοι ήταν αρεστοί και σε ποιους (εργοδοσία)!
Έχω βιώσει ότι δεν υπάρχει δίκαιη αξιολόγηση, γι’ αυτό και απέχω από κάθε διαδικασία αξιολόγησης! Όμως, η στάση μου αυτή δεν είναι αποτέλεσμα μόνο μέσα από τα βιώματά μου αλλά και από τις συνεχόμενες αντεργατικές εξελίξεις στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.
Ας θυμηθούμε με τι συκοφαντίες οι εκάστοτε κυβερνήσεις πέρασαν την απογραφή των δημοσίων υπαλλήλων (2010), την υλοποίηση του Καλλικράτη (2010), την εφαρμογή του νέου Μισθολογίου (2011), τον θεσμό της εργασιακής εφεδρείας (2011), τις απολύσεις μέσα από καταργήσεις φορέων-οργανισμών-υπηρεσιών (2012-14), κ.α.
Αξίζει να θυμηθούμε τις δηλώσεις των πρωταγωνιστών:
Με την παρούσα επιστολή θα ήθελα να σας καταθέσω πως έχω βιώσει την αξιολόγηση με την κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας. Βρέθηκα με άλλους συναδέλφους να έχουμε αξιολογηθεί λίγο πιο πάνω από 8 (4 μόρια). Υστερούσαμε στα μόρια για την κινητικότητα, οπότε είμασταν με το ένα πόδι εκτός των αποτελεσμάτων της Ανακοίνωσης του ΑΣΕΠ.
Οι περισσότεροι συνάδελφοι είχαν αξιολογηθεί από 9-9,5 (6 μόρια) ενώ κάποιοι ελάχιστοι και πάνω από 9,5 (8 μόρια)! Ο βαθμός της αξιολόγησης δεν είχε καμιά σχέση με αξιοκρατία, αλλά με το ποιοι ήταν αρεστοί και σε ποιους (εργοδοσία)!
Έχω βιώσει ότι δεν υπάρχει δίκαιη αξιολόγηση, γι’ αυτό και απέχω από κάθε διαδικασία αξιολόγησης! Όμως, η στάση μου αυτή δεν είναι αποτέλεσμα μόνο μέσα από τα βιώματά μου αλλά και από τις συνεχόμενες αντεργατικές εξελίξεις στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.
Ας θυμηθούμε με τι συκοφαντίες οι εκάστοτε κυβερνήσεις πέρασαν την απογραφή των δημοσίων υπαλλήλων (2010), την υλοποίηση του Καλλικράτη (2010), την εφαρμογή του νέου Μισθολογίου (2011), τον θεσμό της εργασιακής εφεδρείας (2011), τις απολύσεις μέσα από καταργήσεις φορέων-οργανισμών-υπηρεσιών (2012-14), κ.α.
Αξίζει να θυμηθούμε τις δηλώσεις των πρωταγωνιστών:
«στόχος της κυβέρνησης είναι να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για την αξιολόγηση των υπηρεσιών και του προσωπικού στο Δημόσιο, έτσι ώστε να υπάρξουν άμεσα αποτελέσματα στη μείωση κατά 30% των δομών του κράτους, κάτι που επιφέρει ανάλογη μείωση και τις δημόσιες δαπάνες.»
2012, Μανιτάκης
«Επίσης, απολύσεις θα προέλθουν από την διαδικασία αξιολόγησης Δομών του Δημοσίου, είτε μέσω του κλεισίματος κάποιων απ' αυτών, είτε της συρρίκνωσης τους»
2014, Μητσοτάκης
Επίσης, αποκαλυπτικά για το εργασιακό μέλλον μας είναι και οι απαιτήσεις της Έκθεσης του ΣΕΒ (2016):
«ο μέσος μικτός μισθός στον δημόσιο τομέα πρέπει να μειωθεί κατά -3% ή 565 ευρώ ετησίως και η μέση απασχόληση κατά -50% ή 180 χιλ. υπαλλήλους» (Σύνολο 2015: 566.913, apografi.gr, άρα σχεδόν 300.000)
Συνάδελφοι, -ισσές,
Οι εξαγγελίες της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για τα πλεονάσματα μέχρι το 2022 που προβλέπονται στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα, θα υλοποιηθούν μέσα από την αύξηση φόρων (άμεσων-έμμεσων) και τον περιορισμό δαπανών του Κράτους, δηλ. από την Παιδεία, την Υγεία, την Πρόνοια, τους ΟΤΑ, κ.α.
Ένα εργαλείο περιορισμού των δαπανών αυτών είναι και η αξιολόγηση των εργαζομένων, η οποία οδηγεί σε απολύσεις και σε μειώσεις μισθών! Πώς;
Οι εξαγγελίες της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για τα πλεονάσματα μέχρι το 2022 που προβλέπονται στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα, θα υλοποιηθούν μέσα από την αύξηση φόρων (άμεσων-έμμεσων) και τον περιορισμό δαπανών του Κράτους, δηλ. από την Παιδεία, την Υγεία, την Πρόνοια, τους ΟΤΑ, κ.α.
Ένα εργαλείο περιορισμού των δαπανών αυτών είναι και η αξιολόγηση των εργαζομένων, η οποία οδηγεί σε απολύσεις και σε μειώσεις μισθών! Πώς;
- Όσοι θα αξιολογούνται ως ανεπαρκείς σε 3 συνεχόμενες αξιολογήσεις, υπόκεινται σε αυτόματη αναστολή της μισθολογικής εξέλιξης (παρ.3 του άρθρου 12 του Ν.4354/2015).
- Όσοι θα αξιολογούνται ως ακατάλληλοι σε 2 διαδοχικούς πίνακες μη προακτέων, υποβάλλονται στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο με το ερώτημα της απόλυσης (περιπτ.5 παρ.6 του άρθρου 25 του Ν.4369/2016 «πίνακες μη προακτέων», άρθρο 97 του ΚΚΔΚΥ «παραπομπή μη προακτέου», περιπτ. ε του άρθρου 156 του ΚΚΔΚΥ «λόγοι απόλυσης».)
Δυστυχώς υπάρχουν ανάμεσά μας συνάδελφοι, οι οποίοι σκόπιμα είτε αποκρύπτουν το πραγματικό στόχο της αξιολόγησης είτε καλλιεργούν αυταπάτες περί δίκαιης αξιολόγησης! Ας μην πέσουμε στην παγίδα τους!
Ως εργαζόμενος σας καλώ να συμμετέχετε στην ΑΠΟΧΗ από ΚΑΘΕ διαδικασία Αξιολόγησης! Να μην τους ανοίξουμε την πόρτα χιλιάδων απολύσεων συναδέλφων μας! Ήδη την περασμένη Δευτέρα, η εργοδοσία του ομίλου ΟΤΕ προχώρησε σε απόλυση εργαζομένου με 32 χρόνια υπηρεσίας επικαλούμενη «χαμηλή αξιολόγηση»!!!
Ως εργαζόμενος σας καλώ να συμμετέχετε στην ΑΠΟΧΗ από ΚΑΘΕ διαδικασία Αξιολόγησης! Να μην τους ανοίξουμε την πόρτα χιλιάδων απολύσεων συναδέλφων μας! Ήδη την περασμένη Δευτέρα, η εργοδοσία του ομίλου ΟΤΕ προχώρησε σε απόλυση εργαζομένου με 32 χρόνια υπηρεσίας επικαλούμενη «χαμηλή αξιολόγηση»!!!
Ρόδος, 08-06-2018