Ας μας πουν τι ειναι πιο σημαντικο! Το 5G ή το να Ζεις …με υγεια και ασφαλεια;

Δυστυχώς για άλλη μια φορά διαπιστώνουμε ότι οι δημοτικές αρχές αντιλαμβάνονται εσφαλμένα ή αποσπασματικά την αναγκαιότητα της οδικής ασφάλειας, η οποία συνδέεται άμεσα με την υγεία και ασφάλεια στην εργασίας και την προστασία του περιβάλλοντος.
Είναι αποκαλυπτικά τα επίσημα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, με την χώρα μας να έχει έναν από τους πλέον γερασμένους στόλους οχημάτων. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε: τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης έχουν μέσο όρο ζωής τα 15,7 έτη, τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα τα 18,9 έτη, τα φορτηγά φτάνουν σε ηλικία τα 20,9 χρόνια ενώ τα λεωφορεία τα 20,4.!
Προφανώς όλα τα παραπάνω οχήματα δεν πληρούν καμία από τις προδιαγραφές ασφάλειας, ρύπων και εξοικονόμησης καυσίμων! Έχουν διανύσει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, με την μηχανική τους κατάσταση να είναι σίγουρα αμφισβητήσιμη έως και επικίνδυνη! Είναι γεγονός ότι η αυξημένη ηλικία των οχημάτων συνοδεύεται από μειωμένη οδική ασφάλεια και έχει ως συνέπεια περισσότερα ατυχήματα και μεγαλύτερο αριθμό θυμάτων.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι οι δείκτες επικινδυνότητας του ΕΜΠ (2017), για τα βαρέως τύπου οχήματα ηλικίας 16-20 ετών είναι 33,5 περισσότερες φορές εμπλεκόμενα σε ατυχήματα σε σχέση με αντίστοιχα οχήματα ηλικίας 0-5 ετών. Επίσης, δυστυχώς, ο αριθμός θυμάτων είναι 12,5 φορές μεγαλύτερος από αυτόν των οχημάτων ηλικίας 0-5 ετών. (Εφ. ΘΕΜΑ, 03-04-2019)
Δυστυχώς σύμφωνα με τα στοιχεία του 2019 στους ΟΤΑ, έχει καταγραφθεί ότι κάθε μέρα έχουμε και ένα εργατικό «ατύχημα»! Μόνο τα τελευταία 3 χρόνια, είχαμε 60 νεκρούς και εκατοντάδες τραυματίες. Μήπως να θυμηθούμε το θανατηφόρο εργατικό «ατύχημα» στον Δήμο Τήνου, όπου δύο συνάδελφοί μας βρήκαν τραγικό θάνατο και ένας ακόμη τραυματίστηκε σοβαρά! Ή μήπως να θυμηθούμε τις φωτιές στα λεωφορεία της ΡΟΔΑ (Εφ. Ροδιακή 27-08-15, 25-10-17, 14-09-19), όπου από «τύχη» δεν θρηνήσαμε θύματα;
Αναρωτιόμαστε, τι γίνεται με τον στόλο οχημάτων (κάθε τύπου) στον Δήμο Ρόδου; Είναι γεγονός ότι δεν έχουν δημοσιευτεί επίσημα στοιχεία για τον στόλο οχημάτων του Δήμου Ρόδου. Τεράστιες ευθύνες έχει η «εξαφανισμένη» πλειοψηφία του ΔΣ του Συλλόγου μας και ο Τεχνικός Ασφαλείας! Όμως, σύμφωνα με μαρτυρίες οδηγών, η κατάσταση των οχημάτων είναι τραγική! Ίσως να είναι και ένας από τους πιο γερασμένους στόλους οχημάτων στους ΟΤΑ!
Θυμίζουμε ότι στο παρελθόν έχουν καταλογισθεί πρόστιμα εις βάρος οδηγών υπηρεσιακών οχημάτων από ελεγκτικές αρχές (Τροχαία), αφού δεν πληρούσαν τις προδιαγραφές για την κυκλοφορίας τους στο οδικό δίκτυο! Ενώ δεν ήταν λίγες οι φορές, όπου οδηγοί υπηρεσιακών οχημάτων απειλήθηκαν με ΕΔΕ λόγω άρνησής τους να «οδηγήσουν» ακατάλληλα οχήματα με βλάβες, χωρίς ΚΤΕΟ, κ.α.! Μήπως άλλαξε κάτι σήμερα; Εκτιμούμε πως ΌΧΙ.
Όπως οι προηγούμενες έτσι και η σημερινή δημοτική αρχή Ρόδου, βάζει σε πρώτη προτεραιότητα διάφορους «μοντερνισμούς»! Τρέχει για να εφαρμόσει το 5G, υπογράφοντας Προγραμματική Σύμβαση με τον Δήμο Τρικκαίων! Αλήθεια, πόσο γερασμένος είναι ο αντίστοιχος στόλος οχημάτων του Δήμου Τρικκαίων; Σύμφωνα με δημοσιεύματα (katiousa.gr) το πιο καινούριο απορριμματοφόρο του είναι 15 ετών! Ή να θυμηθούμε την καρότσα απορριμματοφόρου του, που ξεκόλλησε κι έπεσε στο δρόμο, ευτυχώς χωρίς τραυματισμό ανθρώπου;
Ας μας πουν τι είναι πιο σημαντικό! Το 5G ή το να Ζεις …με υγεία και ασφάλεια;
Όμως, δεν είναι μόνο αυτοί οι μοντερνισμοί της σημερινής δημοτικής αρχής Ρόδου! Στην συνάντηση του Αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών με την ΕΥΘΥΤΑ στις 11-08-2020 ακούσαμε τον εκπρόσωπο της δημοτικής αρχής Ρόδου να αναφέρει ότι «εργάζονται πυρετωδώς, προκειμένου να εξασφαλίσουν χρηματοδοτήσεις για έργα, δράσεις και μελέτες που εντάσσονται στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» όπως τα έξυπνα φανάρια που θα αντικαταστήσουν όλους τους σηματοδότες της πόλης.» (Εφ. Ροδιακή).
Δηλ. αντί να εξασφαλίσουν κρατικές χρηματοδοτήσεις (κι όχι δάνεια) για την ανανέωση του γερασμένου κι επικίνδυνου στόλου οχημάτων του Δήμου Ρόδου, όπου σύμφωνα με τους δείκτες επικινδυνότητας (ΕΜΠ) εμπλέκονται περισσότερες φορές σε ατυχήματα που απειλούν τόσο την υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων όσο και για την ασφάλεια των υπόλοιπων χρηστών του οδικού δικτύου, η δημοτική αρχή Ρόδου θα αντικαταστήσει τους σηματοδότες με «έξυπνα φανάρια». «Ή στραβός είναι ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε» λέει η λαϊκή σοφία! Καμιά κουβέντα για την ουσία!
Καλούμε την δημοτική αρχή Ρόδου και τις υπόλοιπες παρατάξεις του Δημοτικού Συμβουλίου, άμεσα να προσκομίσουν, ψηφίσουν και υλοποιήσουν ολοκληρωμένο σχέδιο ανανέωσης του γερασμένου στόλου οχημάτων του Δήμου Ρόδου απαιτώντας κρατική χρηματοδότηση, ώστε μέχρι το τέλος της θητείας τους ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου οχημάτων να μην ξεπερνάει τα 10 έτη (ευρωπαϊκός μέσος όρος, σύσταση αυτοκινητοβιομηχανίας)!
Ρόδος, 25-08-2020
Από το Blogger.